Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Motoren => Topic gestart door: rubster op 07 Januari 2007, 22:51:40



Titel: spruitstuk
Bericht door: rubster op 07 Januari 2007, 22:51:40
Wie kan mij helpen/vertellen hoe ik het beste mij spruitstuk los krijg.
de bouten naar de uit laat is het probleem niet (zijn afgebroken) maar de bouten die in het blok zitten moeten er in het geheel uit.
heb ze al meerdere malen/dagen in de kruipolie staan maar dit helpt niet.
heeft er iemand nog een idee?

groeten Ruben


Titel: spruitstuk
Bericht door: wienf380 op 29 November 2006, 21:01:00
Zelf had ik last van 1 bout waar de imbussleutel dol gedraaid was in het gat,deze heb ik afgeslepen en kon toen op het uiteinde 2 moeren opdraaien en tegengesteld vastdraaien en toen ging het draadeind vrij makkelijk er uit.
Ook kun je de bout verhitten met een vlam, wel uitkijken met brandstof.Als ze er uit zijn kun je het spruitstuk terugplaatsen met normale roestvrije bouten en deze insmeren met kopervet.Ik hoop dat het nu wel lukt.

Groeten Fred


Titel: spruitstuk
Bericht door: rubster op 29 November 2006, 22:21:00
ik heb er  bouten er uit gekregen.
ik heb ze met een zweetse tang er uit gedraaid.
moet nu alleen de 2 achterste bouten nog.


Titel: spruitstuk
Bericht door: rubster op 04 December 2006, 22:28:00
ja ja het is me uit eindelijk gelukt met wat hulp van een vriend.
uiteindelijk los gekregen mete een zweetse tang na 3 uur proberen is het toch gelukt


Titel: spruitstuk
Bericht door: topcat op 05 December 2006, 17:11:00
een bekend spreekwoord zegt

de aanhouder wint

gr jacob


Titel: spruitstuk
Bericht door: blastaway op 27 December 2006, 13:40:00
Heb ik ook gehad bij een blok. Met de gasbrander zo warm mogelijk stoken en dan draaien. Dat hielp bij mij iig.


Titel: spruitstuk
Bericht door: Chippie op 28 December 2006, 23:04:00
Warm stoken werkt altijd, echter gebruik ik dit alleen als laatste redmiddel


Titel: spruitstuk
Bericht door: kadett-doc op 07 Januari 2007, 22:51:40
Citaat
 Wie kan mij helpen/vertellen hoe ik het beste mij spruitstuk los krijg.
de bouten naar de uit laat is het probleem niet (zijn afgebroken) maar de bouten die in het blok zitten moeten er in het geheel uit.
heb ze al meerdere malen/dagen in de kruipolie staan maar dit helpt niet.
heeft er iemand nog een idee?

groeten Ruben


hallo Ruben, kruipolie werkt alleen als deze olie kan kruipen. als een bout vast geroest zit, sla eens met hamer op die bout en doe dan pas kruipolie erop, dan is de werking goed omdat deze kleine scheurtjes vertoond waar de kruipolie kan invreten. bij een dichte afsluiting gebeurd er niks.:[barf]

Chris