|
Titel: ombouw van trommels naar schijven Bericht door: pepe72 op 02 November 2013, 11:46:54 ben van plan om mijn vooras om te bouwen van trommels naar schijven dus opzoek naar de nodige stukken hier voor
-hoofdremcilinder met bekrachtiger -de naven met schijven en klauwen(alles tussen bovenste en onderste fusee) -aansluitnippel voor vacuum of een complete as met schijven natuurlijk Titel: Re:ombouw van trommels naar schijven Bericht door: reusjep op 02 November 2013, 19:18:17 Voor het vacuüm heb je een ander inlaatspruitstuk nodig, of moet je het jouwe van een gaatje en tapdraad voorzien. Foto's van hoe en wat zijn hier wel te vinden denk ik en anders kan ik wel een keer een plaatje schieten van een inlaatspruitstuk met vacuümaansluiting.
De spullen die je zoekt zijn niet makkelijk te vinden. Veel succes! :) Titel: Re:ombouw van trommels naar schijven Bericht door: pepe72 op 02 November 2013, 20:12:46 aan de vacuüm had ik inderdaad gedacht om gaatje te boren en draad te tappen.
voor de stukken te verzamelen heb ik nog wel even de tijd. zijn er ook stukken die ik kan gebruiken van een andere opel's ? Titel: Re:ombouw van trommels naar schijven Bericht door: kadettbMW op 02 November 2013, 21:15:18 thomasiuss@yahoo.com
deze persoon heeft een hoofdremcilinder te koop, omgeving leuven. Titel: Re:ombouw van trommels naar schijven Bericht door: pepe72 op 06 November 2013, 19:40:27 was net even in men vraagbaak aan het kijken en daar stond het volgende in .
de kadett b modellen met de 1.1l standaardmotor hebben weliswaar een gescheiden remsytsteem maar dit is niet bekrachtigd; voor en achter zijn hier trommelremmen gemonteerd. Op verzoek kunnen deze modellen echter zowel met alleen een remservo, als met een remservo en schijven op de voorwielen worden geleverd. wil dit dan zeggen dat ik een rembekrachtiger kan monteren ook als ik rondom trommels heb . zo ja hoe word deze dan aangesloten groeten peter Titel: Re:ombouw van trommels naar schijven Bericht door: wienf390 op 06 November 2013, 21:20:13 Peter,
Helemaal goed, nu nog een bekrachtiger vinden. Het schijnt dat een hoofdremcilinder met bekrachtiger uit een Corsa A type 2 past op een b kadett. Succes Fred Uut Huuessen. Titel: Re:ombouw van trommels naar schijven Bericht door: Jeroenvans op 07 November 2013, 02:56:12 Peter, type 2 past, maar volgens mij past type 1 beter...Helemaal goed, nu nog een bekrachtiger vinden. Het schijnt dat een hoofdremcilinder met bekrachtiger uit een Corsa A type 2 past op een b kadett. Succes Fred Uut Huuessen. Titel: Re:ombouw van trommels naar schijven Bericht door: pepe72 op 08 November 2013, 06:17:11 en moet er iets aan gepast worden om de hoofdremcilinder met bekrachtiger van eeen corsa te plaatsen
Titel: Re:ombouw van trommels naar schijven Bericht door: Jeroenvans op 08 November 2013, 15:37:35 en moet er iets aan gepast worden om de hoofdremcilinder met bekrachtiger van eeen corsa te plaatsen je moet een lange koppelmoer hebben om hem te koppellen aan het pedaal en een paar ringetjes gebruiken om hem mooi recht te krijgen... dus niks moeilijks.Titel: Re:ombouw van trommels naar schijven Bericht door: pepe72 op 29 November 2013, 18:44:26 vandaag pakje aangekregen
(http://imageshack.us/a/img547/1608/jgxw.jpg) nu nog een rembekrachtiger en ik kan aan de ombouw beginnen. weet iemand of een rembekrachtiger van een kadett c ook past. Titel: Re:ombouw van trommels naar schijven Bericht door: apex4x4 op 29 November 2013, 19:19:14 Ben heel benieuwd hoe je het gaat maken, vooral het rembekrachtiger gedeelte, zit er namelijk aan te denken om een rembekrachtiger op mijn remtrommels te zetten.
Groetjes Martin. |