|
Titel: Snelheidmeter / kmteller geeft teveel aan Bericht door: Oly op 08 Juli 2014, 22:17:42 Mijn teller geeft teveel aan. Sta ik stil dan ga ik nog 30km per uur :D. Toerenteller en TOMTOM zeggen 80 km/uur teller zegt: dik over de 100 :o.
het w getal (850) is kloppend gemaakt met de overbrengingen door een blauw tandwiel te gebruiken in de telleraansluiting op de CIH 4 bak (1900S 3,89 eindoverbrenging). Valt hier wat aan te doen? ik heb verschillende tellers maar geen W=850.... gr Henk. Titel: Re:Snelheidmeter / kmteller geeft teveel aan Bericht door: Jeroenvans op 08 Juli 2014, 22:47:52 lijkt erop dat je gewoon de naald op 0 moet zetten...
Titel: Re:Snelheidmeter / kmteller geeft teveel aan Bericht door: Olaf op 09 Juli 2014, 07:09:05 Hoi Henk,
Aangezien jouw teller in 0-stand al 30 te veel aangeeft lijkt het er inderdaad op dat de naald niet goed staat zoals Jeroen aangeeft. Mocht dit niet lukken dan heb ik nog wel een teller liggen met W=850. Maaruh, als je een testrit hebt gemaakt betekent het dat je je kadettje (bijna) klaar hebt? (http://www.opel-forum.nl/images/smilies/kewlpics.gif) Groeten Olaf Titel: Re:Snelheidmeter / kmteller geeft teveel aan Bericht door: Oly op 09 Juli 2014, 18:44:13 lijkt erop dat je gewoon de naald op 0 moet zetten... Voel me bijna dom.... Ik had er nooit over nagedacht dat de wijzer zo gemakkelijk over het asje gedraaid kon worden. Even met een tangetje het asje vasthouden en de wijzer 30 km/h terugdraaien. Nu weer inbouwen en uitproberen. Ik had het instrumentje schoon gemaakt en op 00000 gezet. Olaf, ik heb sinds vrijdag weer APK :D, de auto is nog niet af, vloerbedekking en zo maar goed rijdbaar. Nu eerst inrijden en kijken of hij echt waterdicht is en zo. LPG installatie heb ik ook al, moet er nog wel in. Ik heb nog wat vragen hierover aan jou. Hierbij een weinig licht foto, maak nog wel eens een paar meer voor hier. Titel: Re:Snelheidmeter / kmteller geeft teveel aan Bericht door: Olaf op 09 Juli 2014, 19:00:22 Hij is mooi geworden hoor! Ben benieuwd om hem een keer in het echt te bekijken.
Groeten Olaf |