Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Aandrijving => Topic gestart door: katurbotje op 27 November 2014, 20:37:33



Titel: Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: katurbotje op 27 November 2014, 20:37:33
Hallo mede forummers,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met info en tips om mijn gt assen in orde
te maken en aan te passen voor een betere wegligging.

Ik heb een vooras en een achteras liggen voor mijn b kadett van een gt.
Ik wil de vooras aan gaan passen om er coilovers te gaan plaatsen.
Ook zou ik het liefste de complete as voorzien van nieuwe rubbers en bussen. ( liefs voor normaal geld )
Verder wil ik de delen laten poedercoaten.

De achteras wil ik ook graag netjes maken en een aantal aanpassingen maken voor een betere weggligging.
Graag tips hierover.

Alvast bedankt voor de info.


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: Peter96 op 28 November 2014, 00:16:20
Grootste stap in goede wegligging is de stabilisatorstangen te gaan gebruiken waardoor je aanmerkelijk minder rol in je carrosserie zal hebben. Let wel op dat je ze beide monteert en niet bv alleen achter want dan verongeluk je.


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: kermitc op 28 November 2014, 07:18:45
Kijk even bij wat past er van andere opels/ verlagen.in dit forum laatste pagina's


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: kermitc op 28 November 2014, 07:20:36
Op opelforum Was kobelco toen bezig.groot deel helaas verloren gegaan
bij opschonen. Ook lang niks van gehoord of gezien

john


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: katurbotje op 28 November 2014, 08:09:03
Oke peter dat is al een hele belangrijke tip.

John ik ga meteen even lezen in het topic wat je aangeeft bedankt.


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: Gert op 28 November 2014, 11:00:41
Grootste stap in goede wegligging is de stabilisatorstangen te gaan gebruiken waardoor je aanmerkelijk minder rol in je carrosserie zal hebben. Let wel op dat je ze beide monteert en niet bv alleen achter want dan verongeluk je.

Lijkt mij niet. Mijn Olympia-A 1.1SR heeft af fabriek alleen een stabilisator op de achteras zitten, terwijl de vooras (schijfremmen) van fabriek uit geen stabilisator-opnamepunten heeft, en dus ook geen stabilisator. De wegligging is prima (naar jaren 60-70 begrippen) en van verongelukken is gelukkig geen sprake.


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: Olaf op 28 November 2014, 11:29:42
Klopt inderdaad. Mijn vorige kadett had ook alleen een stabilisatorstang op de achteras, dit was af fabriek zo, dit was er wel eentje met rondom trommelremmen. Mijn 1700 kadett, met schijfremmen uiteraard, heeft zowel voor als achter een stabilisatorstang. Een andere kadett die ik in onderhoud heb heeft geen stabilisatorstang.

Het verschil in wegligging is wel duidelijk te merken tussen geen stabilisator stang of alleen op de achteras. Je kadettje dweilt iets minder.  ;D

Groeten Olaf


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: katurbotje op 28 November 2014, 14:45:46
Oke dan moet ik in ieder geval kijken dat ik stabilisators krijg op de achteras en de vooras.


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: kwadettilac op 28 November 2014, 15:17:54
Een aanmerkelijke verbetering kan plaatsing van betere schokbrekers zijn.

Zelf heb aan de voorzijde van mijn 5-deurs (trommelremmen en geen stabilisator) gele Koni's geplaatst.
Niet de goedkoopste maar wel veel fijner en veiliger!

Succes,

Erwin


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: katurbotje op 28 November 2014, 21:08:23
dat is ook een optie idd,maar ik ben van plan om de bladveer te vervangen voor schokdempers en veren in elkaar.


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: kermitc op 28 November 2014, 21:09:05
Wat voor motor wil je er in leggen?

coil over is wel mooi.

waarom gt achteras?

john


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: kermitc op 28 November 2014, 21:11:16
Mooi project dan.

soms worden ook trekstangen gemonteerd

als je grote remmen hebt


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: katurbotje op 28 November 2014, 22:07:43
John, ik heb de gt achteras en vooras al liggen vandaar.
ook zitten er op de vooras al grotere geventileerde schijven,
dus mischien zijn de trekstangen wel nodig idd.

De motor die erin komt houden jullie nog van me te goed. :)


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: Peter96 op 29 November 2014, 00:28:00
Klopt mijn fout ik was even vergeten dat er namelijk bladveren voor op de as zitten.  Zal je bij een auto met normale voorvering een stab achter plaatsen gaat de auto als een gek oversturen.


Titel: Re:Gt assen netjes maken en aanpassen voor een betere wegligging
Bericht door: Automatic-freak op 29 November 2014, 11:50:04
Iemand enig idee welke coilovers en andere onderdelen je hiervoor nodig bent, denk hier ook al even over na .. liefst dan ook instelbaar in hoogte  ;)