Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Aandrijving => Topic gestart door: rick op 06 November 2015, 11:43:18



Titel: versnellingsbak c kadett voor b kadett
Bericht door: rick op 06 November 2015, 11:43:18
hallo allemaal

vraag over de versnellingsbak van een c kadett, moet ik de extra ophang ogen (links en rechts op de bak) af slijpen of past hij zo onder een b kadett?


Titel: Re:versnellingsbak c kadett voor b kadett
Bericht door: Gert op 06 November 2015, 11:44:58
Volgens mij loop je de kans dat ze net tegen de tunnelwand aantikken onder het rijden.


Titel: Re:versnellingsbak c kadett voor b kadett
Bericht door: ockdet op 07 November 2015, 12:44:02
klopt ze komen er net tegen aan had ik ook toen de bak er al in zat 
met klein breekijzertje kan je zo iets ruimte maken . hoefen ze er ook niet af


Titel: Re:versnellingsbak c kadett voor b kadett
Bericht door: ThijsV op 19 Mei 2017, 15:36:42
en zo kom ik erachter dat ik een C bak onder mn wagen heb zitten, verklaard wel het tikken zo nu en dan  ;D


Titel: Re:versnellingsbak c kadett voor b kadett
Bericht door: christophs op 01 December 2017, 15:55:01
Ik heb een 1.1 Kadett B van 1968 en kan een versnellingsbak kopen van een Kadett C 1.2 kopen.
Kan ik deze zo monteren? Op wat moet ik letten? Moet deze van een beplaald jaar van Kadett C zijn of dergelijke?
Alvast bedankt!
Christoph


Titel: Re:versnellingsbak c kadett voor b kadett
Bericht door: Olaf op 01 December 2017, 16:01:01
Hoi Christoph,

Je kan elke versnellingsbak van een 1.0 of 1.2 C-kadett gebruiken, alleen de verhouding van 1e en 2e versnelling is heel iets anders maar dat merk je volgens mij helemaal niet. Het enige wat verschilt is de schakel hals, als je een korte pook hebt moet je de hals van de B-kadett overzetten op de C-kadett bak.

Groeten Olaf


Titel: Re:versnellingsbak c kadett voor b kadett
Bericht door: christophs op 01 December 2017, 16:29:29
Bedankt Olaf voor dit snelle en duidelijke antwoord. Ik ga morgen de versnellingsbak halen. Bij mijn oude is er een lager aan vervanging toe. Dit gaat sneller gaan dan :-)