Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Aandrijving => Topic gestart door: Hansromunde op 02 Maart 2016, 21:38:56



Titel: Schijfremmen
Bericht door: Hansromunde op 02 Maart 2016, 21:38:56
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de voorste trommelremmen door schijfremmen in een B .


Titel: Re:Schijfremmen
Bericht door: Peter96 op 02 Maart 2016, 21:46:49
Ook je hoofdremcilinder vervangen. Beste gelijk dan met bekrachtiger monteren.

Maar wat wil je weten?


Titel: Re:Schijfremmen
Bericht door: Hansromunde op 03 Maart 2016, 21:36:35
Ik zoek eigenlijk iemand die dat bij mijn B wil doen...


Titel: Re:Schijfremmen
Bericht door: Olaf op 06 Maart 2016, 08:31:05
Hallo Hans,

Ombouw naar schijfremmen kan heel goed maar dit is wel flink wat werk, als je zoekt op het forum staat er wel meer over geschreven. De vraag is waarom wil je dit doen? De trommelremmen die er nu dan onder zitten voldoen perfect. Schijfremmen zijn eigenlijk alleen maar nodig als je echt voor het stevige remwerk gaat, dus flink racen of een dikke motor erin.

Je moet rekening houden dat je het volgende aan moet passen:
- rembekrachtiger met andere hoofdremcilinder
- remleidingen (die zijn nu te kort geworden)
- asschenkels met remschijven
- remklauwen
- remslangen

Zoals ik hierboven al schreef, remtrommels voldoen prima en remmen net zo hard als schijfremmen.

Groeten Olaf