Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Aandrijving => Topic gestart door: Freek B. op 13 April 2016, 15:42:06



Titel: Achteras, Speling op wielen
Bericht door: Freek B. op 13 April 2016, 15:42:06
Hey,

Ik als ik het achterwiel van mijn kadett vast pak kan ik hiermee zijwaarts bewegen. is dit een teken dat de wiellagers op zijn of heeft het ergens anders mee te maken?

Gr Freek


Titel: Re:Achteras, Speling op wielen
Bericht door: KEESMAAS op 13 April 2016, 17:10:19
Kan het ook een speling op de reactiearm (dus die tussen de achteras en het chassis) zijn?


Titel: Re:Achteras, Speling op wielen
Bericht door: Freek B. op 13 April 2016, 17:27:50
heb net even gekeken maar het zit echt op het wiel. Remtrommel heeft er geen last van.

Als de auto gewoon staat geparkeerd. en je duwt met je voet tegen de bovenkant van de band dan beweegt de velg ten opzichten van de remtrommel.


Titel: Re:Achteras, Speling op wielen
Bericht door: wgortenmulder op 13 April 2016, 18:04:42
heb net even gekeken maar het zit echt op het wiel. Remtrommel heeft er geen last van.

Als de auto gewoon staat geparkeerd. en je duwt met je voet tegen de bovenkant van de band dan beweegt de velg ten opzichten van de remtrommel.

Ik zou in dat geval even controleren of de 4 wielmoeren wel goed vast zitten. Daarmee zit de velg op de remtrommel bevestigd, dus als die los zitten kan er speling tussen de velg en de remtrommel ontstaan....



Titel: Re:Achteras, Speling op wielen
Bericht door: kermitc op 13 April 2016, 20:15:07
Is dit vooral je rechter wiel.
heb ook zo'n as zit speling op satelliet wielen
heb meerdere Assen bijna allemaal het zelfde


Titel: Re:Achteras, Speling op wielen
Bericht door: Rondjerijder op 13 April 2016, 20:29:37
Als de velg t.o.v de remtrommel kan bewegen, kan dit alleen maar betekenen dat er iets met je wielmoeren niet goed zit.
Controleer dit goed want naast dat je wielbouten en velg naar de ratsmodee gaan, is het bloedje link.
Het wiel kan er af lopen, dit kan hele nare gevolgen hebben voor jou en je medeweggebruikers.


Titel: Re:Achteras, Speling op wielen
Bericht door: ockdet op 13 April 2016, 23:17:33
ja kan raar aflopen  . 1 keer had ik schade bij mij zelf  en  de 2de keer liep steekas er uit bij mij  dus wiel met trommel en  steekas .... wordt je niet vrolijk van .... hoop zelf  dat ik probleem heb opgelost  .... over komt mij dat nog een keer  leg ik een las  achter de krimpring ..  vind  het  een belachelijke contructie 


Titel: Re:Achteras, Speling op wielen
Bericht door: kermitc op 14 April 2016, 04:28:49
zijn je lagers wel goed uit gevuld met ringen?

john


Titel: Re:Achteras, Speling op wielen
Bericht door: Freek B. op 14 April 2016, 06:46:54
Speling ten opzichte van de trommel is een foutje van mij. Dit moet natuurlijk de achterplaats van de rem zijn.

Sorry.

De overige zaken moet ik nog controleren. Heb de steekassen er nog niet uit gehad.

Speling is zowel rechts als links.

Gr freek