|
Titel: grotere achteras andere overbrenging Bericht door: ockdet op 02 Mei 2016, 14:51:38 ik kwam een stuk je tegen op c kadett forum
wilde de meningen even delen iemand ervaring Wat handiger is en ook prima gaat is een dikke achteras (CIH) er onder zetten. Dan ga je van verhouding 1:4,11 (1200) naar 1:3,89 1:3,67 of zelfs 1:3,44 (van de CIH blokken 1.6 tm 2.0) Ik rij zelf al heel lang met 3,67 achter mijn 1200 en dat loopt prima. Het aanpassen van de 1200 tussenas zodat ie op zo'n as past kan ik voor je regelen, voor de rest hoef je dan niks aan te passen als ik het goed heb. Oh ja, je hebt dan wel grotere remmerij achter, maar zou ik gewoon proberen, bij de APK kijken ze alleen naar evt remverschil tussen rechts en links. Titel: Re:grotere achteras andere overbrenging Bericht door: kinuyakkii op 02 Mei 2016, 15:34:08 ik heb al een CIH as klaarliggen met een 3.18 overbrenging voor mn OHV blokje
Paul Titel: Re:grotere achteras andere overbrenging Bericht door: ockdet op 02 Mei 2016, 20:34:54 en de 1200 gaat die aandrijven . is het een standaard as of andere opel as
Titel: Re:grotere achteras andere overbrenging Bericht door: kinuyakkii op 03 Mei 2016, 00:22:39 is een standaard 1900 kadett B GT 3.18 sper as met alleen de cardanas vermaakt en ervoor heb ik een C kadett versnellingsbak met een kortere 1e en 2e versnelling .
gr Paul Titel: Re:grotere achteras andere overbrenging Bericht door: Olaf op 03 Mei 2016, 06:45:58 Hallo,
Ik heb al vele kadettjes gehad met ook verschillende achterassen. Normaal zit er vaak een 4,11 as achter de 1100 en 1200 motortjes, soms kom je ook een 3,89 as tegen (ik weet zo niet of dit vroeger op bestelling geleverd werd of dat deze bij bepaalde types standaard geleverd worden). Een 3,89 rijdt zeer prettig door het lagere toerental bij hoge snelheden, maar je merkt wel dat je wat minder trekkracht hebt. Dit is vooral te merken als je een aanhanger erachter hebt of wanneer je in de bergen rijdt, dan is een 4,11 as toch een stuk prettiger. Een 3,67 as of zelfs een 3,44 as denk ik dat een beetje te veel van het goed is, je blokje zal lekker minder toeren maken maar de fut is er dan ook wel uit. Een 3,18 as is zeer zeldzaam dus die zul je niet snel vinden. Zolang je met een standaard motor rijdt zou ik bij de 4,11 of 3,89 as blijven. Groeten Olaf Titel: Re:grotere achteras andere overbrenging Bericht door: Jeroenvans op 03 Mei 2016, 19:37:38 gelukkig is paul aan het kietelen geslagen :D en anders heb je altijd nog een 3e versnelling...
|