Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Aandrijving => Topic gestart door: Freek B. op 08 Juni 2016, 18:43:14



Titel: Hulpveren
Bericht door: Freek B. op 08 Juni 2016, 18:43:14
Beste Kadett-b'ers

Ik heb ooit gelezen/gehoord dat er hulpveren zijn voor de achteras. Ik rij namelijk in de zomer met een vouwwagentje rond en kampeer spullen en merk dat de auto dan een stuk dieper in geveerd is tijdens het rijden.

Heeft iemand ervaring met hulpveren en hoe kan ik er eventueel aan geraken.


Titel: Re:Hulpveren
Bericht door: wienf390 op 08 Juni 2016, 21:49:19
Freek Vroeger werden vaak loadjusters van koni gemonteer.Dit waren schokbrekers met hulpveren.Heb ze zelf ook.maar of ze nog te krijgen zijn weet ik niet.Ook kunnen er zwaardere veren onder bijvoorbeeld van een rekord of ascona.Er zijn ook bedrijven die veren maken met een zwaardere spiraal en opmaat.Even Googlen.

Succes Fred Uut Huuessen.


Titel: Re:Hulpveren
Bericht door: Jeroenvans op 08 Juni 2016, 21:53:57
ik heb zelf een setje spiraalveren die binnen de normale veren zitten. geen idee of dit nog leverbaar is. het werkt wel heel goed.


Titel: Re:Hulpveren
Bericht door: Rondjerijder op 09 Juni 2016, 06:55:11
Hier verkrijgbaar.
http://www.hulpverenshop.nl/c-1215745/kadett-b-c-9-1966-9-1979-8/


Titel: Re:Hulpveren
Bericht door: Freek B. op 09 Juni 2016, 07:54:00
Er zijn dus verschillende opties.

ik denk dat ik moet gaan kiezen tussen een setje rekord veren of het setje hulpveren uit de link van Rondjerijder.


Titel: Re:Hulpveren
Bericht door: Rondjerijder op 09 Juni 2016, 09:08:07
Ik heb nog een setje van een rekord die mij te extreem zijn.