|
Titel: Advies over prijzen Bericht door: Giannis86 op 16 September 2016, 15:55:35 Goedemiddag allen,
Ik had graag jullie advies betreft wat een kiemencoupe en een rallye zou moeten kosten. Gezien de beperkte? beschikbaarheid heb ik geen idee... Ik heb in het buitenland een van beide gevonden. Ondanks het gebrek aan informatie zou ik graag willen weten wat de prijs volgens jullie ongeveer zou moeten zijn Auto 1 - Rallye Kadett - Roest op bekende plekken, boden aan vervanging toe - Originele conditie - Motor zou lopen voordat het weggezet was (buiten) jaren geleden - Interieur zou ok en compleet zijn volgens de eigenaar maar ik verwacht dat er genoeg werk staat te wachten (http://i1266.photobucket.com/albums/jj535/Mylos86/7267473_1_b_zps3pox2smr.jpg) (http://i1266.photobucket.com/albums/jj535/Mylos86/7267473_0_b_zpsvkb2ppzc.jpg) Auto 2 - Kiemen Coupe - Behalve de fotos nog geen extra informatie. De eigenaar heb ik nog niet weten te pakken (http://i1266.photobucket.com/albums/jj535/Mylos86/3600945_2_b_zpsvklpwjmf.jpg) (http://i1266.photobucket.com/albums/jj535/Mylos86/3600945_7_b_zpsbh5gi0nj.jpg) (http://i1266.photobucket.com/albums/jj535/Mylos86/3600945_6_b_zpsk0flin94.jpg) (http://i1266.photobucket.com/albums/jj535/Mylos86/3600945_5_b_zps8kpqxtqu.jpg) (http://i1266.photobucket.com/albums/jj535/Mylos86/3600945_4_b_zpsl2xlhn3l.jpg) (http://i1266.photobucket.com/albums/jj535/Mylos86/3600945_1_b_zpsqz3fjuvw.jpg) Beide hebben enorm veel werk nodig als ik het zo zie, al ziet de kiemen wat beter uit.. Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Gert op 16 September 2016, 16:48:31 Waaruit blijkt dat Auto 1 een Rallye is??
Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Giannis86 op 16 September 2016, 16:56:29 Hey gert,
Geen idee, dat werd door de eigenaar gezegd. Zit ook een 1,2 in maar dat zegt natuurlijk niet veel. Eerlijk gezegd had ik mijn twijfels want de advertentie zei 65' rallye. Naar mijn weten werden ze echter vanaf 66 met de komst van de coupe gebouwd...Daarop zei hij dat hij zomaar een jaar had ingevuld. Beetje vaag eigenlijk Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: hummer op 17 September 2016, 10:03:08 Is natuurlijk moeilijk iets van te zeggen vanaf een foto, maar de beide autos zien er op de foto al niet geweldig uit dus ik denk dat het verstandig is om ze eerst is goed te bekijken. Ik zou voor de coupe niet meer ean 500 euro geven. De kiemen zal wel wat duurder zijn!
Gr. Erik Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Gert op 18 September 2016, 19:03:26 De Rallye was volgens mij met de 1.1SR motor of met een CIH-motor, ik dacht 1900 cc.
1.2 als Rallye? Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Freek B. op 19 September 2016, 08:13:22 Ik denk dat je de ''rallye'' beter kan laten voor wat het is.
Wanneer de kiemen helemaal in orde is gebracht heeft deze een serieuze meerwaarde. Naar de prijs durft niemand te schatten. Wanneer de kiemen niet te veel laswerk heeft zou ik het op een 800 a 1000 euro schatten. Dit is een persoonlijke schatting en staat los van feiten. Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Giannis86 op 19 September 2016, 11:31:42 Kiemencoupe het is.
Enige probleem is het verkoopsysteem. De auto blijkt helemaal afgeschreven te zijn en de sloop mag hem niet in een geheel verkopendoor de wet. Een paar opties (nog niet zeker of het dan mag) 1. Auto los in onderdelen verkopen 2. Chassisnummer eruit slopen en auto in een geheel kopen. Dan zou ik hier een chassisnummer moeten vinden. Graag jullie ideeën hierover. De auto is anders bestemd om gesloopt de worden wat weer jammer is. Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Freek B. op 19 September 2016, 11:52:30 het zou zonde zijn als de auto gesloopt wordt. Ik zou toch eens gaan praten met de sloop. Er zijn wel wat mogelijkheden al zijn de opties niet altijd volgens de regeltjes van de wet.
Op de weg krijgen lukt altijd wel. Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Olaf op 19 September 2016, 11:59:57 Het beste kun je overleggen met de sloper. Officieel mag hij idd de auto niet meer verkopen omdat ie gesloopt moet worden. Het chassisnummer eruit slijpen is de mooiste optie, maar of ie dat wil?
Een los kenteken is nog wel te vinden, je moet alleen even geduld hebben. Groeten Olaf Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Giannis86 op 19 September 2016, 16:08:04 Helaas niks aan te doen
De verkoper wil niet eens erover praten Jammer want wat zijn ze mooi... Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Freek B. op 19 September 2016, 16:50:49 Waarom wil hij er niet over praten?
Wil hij de auto gewoon weg niet verkopen omdat het tegen de regels is. of wil hij de auto niet verkopen omdat hij deze auto zelf wil behouden. Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: 19Willem71 op 19 September 2016, 17:01:40 Of doe een poging om de wagen als "losse" onderdelen te kopen.
Groet, Willem. Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: kermitc op 19 September 2016, 17:32:56 Probeer alleen de koets te kopen.
met de belangrijkste delen Heeft hij verkocht in onderdelen. Rest vind je er wel bij Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: alwin74 op 19 September 2016, 18:56:13 maat van mij heeft ook een 1.2 rallye, staat zelfs op kenteken.
zijn er maar 5 van in nederland, geloof ik. Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Giannis86 op 19 September 2016, 20:40:47 Willem helaas wou hij dat ook niet. Snap er niks van.
Kermitc Welke delen zijn de belangrijkste voor een kiemen? Koets Deuren Achterbakklep Motorkap Nog iets anders wat niet gedeelt wordt met andere kadetts? Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Giannis86 op 19 September 2016, 21:09:17 Waarom wil hij er niet over praten? Wil hij de auto gewoon weg niet verkopen omdat het tegen de regels is. of wil hij de auto niet verkopen omdat hij deze auto zelf wil behouden. Omdat het tegen de regels is. Maar chassisnummer eruit slijpen wordt met enige regelmaat gedaan. Alleen deze man wil het niet over hebben Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: kermitc op 19 September 2016, 21:09:48 en de ramen
is wat me te binnen schiet sierlijsten Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Pedro op 20 September 2016, 14:29:17 Die 1e heeft wel enige kenmerken van een rallye, zoals de velgen en volgens mij een houten stuur. Ik ben nog op zoek naar zulke velgen. Heeft iemand daar ook een 2-tal van in de aanbieding? Ik denk dat deze coupe ergens in zuid-europa staat, of is het dichterbij? Als Giannis deze laat staan, zou ik misschien interesse hebben, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de locatie!
Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Giannis86 op 24 Oktober 2016, 14:01:28 Terugkomend op dit onderwerp,
Vandaag weer gebeld voor de kiemen om te vragen of de koets wel in zijn geheel weg kon als onderdeel. Dat kon niet (volgens de wet) en dat is ook de reden dat hij de complete auto ook niet kon verkopen (door de koets dus). Kortom een volgens de boek bedrijf die niet bereid is om een omweg te vinden. Eind verhaal dus >:( Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Freek B. op 25 Oktober 2016, 07:57:12 Heb je al over een bedrag gesproken? Bied een reëel bedrag. (late we zeggen 1250 euro) en kijk of hij daar op reageert.
Titel: Re:Advies over prijzen Bericht door: Giannis86 op 25 Oktober 2016, 10:48:18 Nee zover kwam het niet om over de prijs te hebben.
De gesprek eindigt voordat we het überhaupt over een prijs beginnen |