Holland Kadett B Club Forum

Overige => Kletshoek => Topic gestart door: Giannis86 op 09 November 2016, 11:40:22



Titel: Rijden in Dec-Feb
Bericht door: Giannis86 op 09 November 2016, 11:40:22
Goedemorgen allen,

even een vraagje want ik kom er niet helemaal uit op de internet.

Mogen we met onze kadettjes in de maanden December t/m Februari wel of niet rijden?

Van wat ik begrepen heb, autos die minder dan 40 jaar oud zijn en gebruik maken van de overgangsregeling mogen dat niet. Zo wel dan moeten zij de volle mep wegenbelasting betalen. Gezien onze autos ouder zijn dan 40 jaar, kunnen we dus wel in die maanden rijden zonder wegenbelasting te hoeven betalen. Klopt dit?

Ik was in eerste instantie niet van plan mee te rijden in de kou maar het zou wel leuk zijn omdat begin December een paar vrienden uit griekenland op bezoek komen. In mijn Peugeot partner passen alleen maar 2  dus ik zou een andere auto moeten regelen als het niet kan  ::)


Groetjes,
Ioannis


Titel: Re:Rijden in Dec-Feb
Bericht door: Olaf op 09 November 2016, 11:54:21
Ja hoor, geen probleem. Onze kadettjes zijn meer dan 40 jaar oud en dus volledig belastingvrij. Je mag er het hele jaar mee rijden.

Groeten Olaf


Titel: Re:Rijden in Dec-Feb
Bericht door: Freek B. op 09 November 2016, 12:56:05
ik ben dit jaar genoodzaakt om met de Kadett de winter door te moeten. Dit doe ik niet graag maar mijn ''gewone'' auto heeft de geest gegeven en wil niet overhaast een andere kopen.

Wat ik wel gedaan heb ter voorbereiding:

nieuwe antivries
winterbanden besteld
kachelregeling hersteld



Titel: Re:Rijden in Dec-Feb
Bericht door: Jeroenvans op 09 November 2016, 13:35:32
Wat ik wel gedaan heb ter voorbereiding:

nieuwe antivries
winterbanden besteld
kachelregeling hersteld
mischien nog wel belangrijker:
haal de bladeren weg achter de spatborden zodat er geen zout blijft hangen in de drek.
deurrubbers schoonmaken en insmeren met iets zodat het niet vast kan vriezen (talkpoeder, vaseline of je eigen favoriete spul)
verlichting controleren op vocht. vocht in de lampen zorgt in de winter nog sneller voor problemen.
eventueel een schuin kartonnetje voor de radiateur plaatsen.
een vochtvreter in de auto plaatsen(zorg dat hij niet kan lekken)

en uiteraard na de winder de onderkant ontdoen van zout.


Titel: Re:Rijden in Dec-Feb
Bericht door: Freek B. op 09 November 2016, 14:00:48
haal de bladeren weg achter de spatborden zodat er geen zout blijft hangen in de drek.
deurrubbers schoonmaken en insmeren met iets zodat het niet vast kan vriezen (talkpoeder, vaseline of je eigen favoriete spul)
verlichting controleren op vocht. vocht in de lampen zorgt in de winter nog sneller voor problemen.
eventueel een schuin kartonnetje voor de radiateur plaatsen.
een vochtvreter in de auto plaatsen(zorg dat hij niet kan lekken)

en uiteraard na de winder de onderkant ontdoen van zout.

Vuil achter de spatborden moet altijd verwijderd worden (ook in de zomer). Alles wat na 40 jaar nog rond rijd is (op een paar uitzonderingen na) goed onderhouden geweest.
de overige tips zijn ook goed voor het rest van het jaar, op het kartonnetje na dan toch.


Titel: Re:Rijden in Dec-Feb
Bericht door: kermitc op 09 November 2016, 14:19:22
Ik monteer binnen schermen


Titel: Re:Rijden in Dec-Feb
Bericht door: Giannis86 op 09 November 2016, 17:53:46
Dank jullie allen, ook voor de tips.

Ik zal de auto nu met gerust hart uit de stalling halen als mijn vrienden er zijn en daarna weer terug als ze weg zijn  ;D


Titel: Re:Rijden in Dec-Feb
Bericht door: Freek B. op 09 November 2016, 20:54:19
Ik monteer binnen schermen

ik vraag me altijd af of dit nu helpt. Zelf ben ik ervan overtuigd dat het regelmatig schoonmaken zeer effectief is.
Een binnenscherm zorgt er ook voor dat je er niet meer bij kunt.


Titel: Re:Rijden in Dec-Feb
Bericht door: kermitc op 09 November 2016, 22:43:03
Heb 10 jaar met city gereden.
zelf gesloopt en alles onder binnen schermen ok.

in de mini van mijn vrouw zitten ze ook
die gaat over tijdje naar binnen
ga da inspecteren

voor mij goede optie. Wij zijn niet zulke wassers