Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Aandrijving => Topic gestart door: ockdet op 21 November 2016, 10:31:07



Titel: opel kadett c city as onder de b kadett
Bericht door: ockdet op 21 November 2016, 10:31:07
wie heeft er een  city as onder zitten  en wat moet hier voor aangepast worden   ... wie weet hoe het zit met de panhardstang 
graag hoor ik van jullie   


Titel: Re:opel kadett c city as onder de b kadett
Bericht door: Olaf op 21 November 2016, 11:43:01
Hoi Marco,

Ik weet dat Oly (http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php?action=profile;u=101) een city-as onder zijn kadett heeft zitten, wel een CIH as maar dat maakt voor de ophanging niet uit.

(http://www.kadett-b.nl/kenteken/afbeeldingen/93-24-SZ/93-24-SZ_011.jpg)

Groeten Olaf


Titel: Re:opel kadett c city as onder de b kadett
Bericht door: kermitc op 21 November 2016, 12:39:11
City as in breder volgens mij

Heb dit bij ohv eens gemeten

Zat ook verschil in


Titel: Re:opel kadett c city as onder de b kadett
Bericht door: Oly op 21 November 2016, 21:10:10
Citaat
Hoi Marco,

Ik weet dat Oly (http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php?action=profile;u=101) een city-as onder zijn kadett heeft zitten, wel een CIH as maar dat maakt voor de ophanging niet uit.


Groeten Olaf

Ik heb helaas ook geen city-as, die van mij komt onder een GT weg maar is een aangepaste Kadett C sedan / coupĂ© as. Ik heb de panhardstang steun op de as laten zitten waar een vorige eigenaar die had gelast maar heb de schokbreker punten aangepast omdat dat erg knullig zat.  Ook heb ik het staartstuk veranderd omdat dat aluminium deel mij niet aanstond. Ik heb hiervoor een staartstuk van een Manta A gecombineerd met een Kadett B/C ophanging.

Een C as is breder en in combinatie met mijn ATS velgen is dat niet optimaal. Ik ben zelfs met een vervangende GT as bezig.

Helaas zijn de goede assen zo'n beetje op. Mijn idee is reviseren maar dat is moeilijk en duur. Ik heb al jaren geen B1 assen meer gezien, ik zou in het geval van een B1 de ophanging veranderen naar een B2. Makkelijk praten want ik heb een lasapparaat en een B2 om op te meten

groeten,

Henk


Titel: Re:opel kadett c city as onder de b kadett
Bericht door: kermitc op 21 November 2016, 21:40:41
zitten er inderdaad strak in die ats velgen


Titel: Re:opel kadett c city as onder de b kadett
Bericht door: ockdet op 22 November 2016, 16:59:59
ik was net nog vlak bij je henk   kom binnenkort  wel even keer langs langs praat wat makkelijker  ..

ik heb nog een 1200 city as liggen ik weet dat ze breder  zijn   schijnt 1.5 cm  per  kant te zijn    waar het mij  om gaat is of ik de panhardstang bevestegings punt   nog  verplaatsen moet     of dat dit  1 op 1 kan   

hoor het wel of iemand ervaring heeft   


Titel: Re:opel kadett c city as onder de b kadett
Bericht door: Oly op 22 November 2016, 18:57:34
ik was net nog vlak bij je henk   kom binnenkort  wel even keer langs langs praat wat makkelijker  ..

ik heb nog een 1200 city as liggen ik weet dat ze breder  zijn   schijnt 1.5 cm  per  kant te zijn    waar het mij  om gaat is of ik de panhardstang bevestegings punt   nog  verplaatsen moet     of dat dit  1 op 1 kan   

hoor het wel of iemand ervaring heeft   

Prima, neem de city as anders even mee, kunnen we vergelijken. Ik heb nog een losse deels lege as liggen.


Titel: Re:opel kadett c city as onder de b kadett
Bericht door: kermitc op 22 November 2016, 20:27:09
Ik heb nog dikke city as los liggen kan ik wel meten

john


Titel: Re:opel kadett c city as onder de b kadett
Bericht door: Oly op 22 November 2016, 22:46:06
Vraagje: kun jij een foto plaatsen van de onderkant van een B1 met name van de achteras ophanging en de kriksteunen?


Titel: Re:opel kadett c city as onder de b kadett
Bericht door: Oly op 22 November 2016, 22:52:14
Zo zit het onder een GT, en die as is weer gelijk aan een B2, hier wel een CIH maar dat maakt voor de bevestiging niet uit. Bron: opelgtforum.nl

(http://www.opelgtforum.nl/media/kunena/attachments/418/IMG_1381.jpg)


Titel: Re:opel kadett c city as onder de b kadett
Bericht door: ockdet op 22 November 2016, 23:28:50
komt goed henk gaan we doen   .. heb wel de tijd hoor het is puur  de info  die ik  zoek om te weten wat ik straks moet doen