|
Titel: Drehzahlrelais Bericht door: apex4x4 op 25 November 2016, 21:43:47 Ik kwam op ebay.de een onderdeel tegen wat ik niet kan thuisbrengen in een kadett b ??
Het gaat om een Bosch Drehzahlrelais voor een Opel kadett b 1.1 sr. Heeft iemand enig idee wat dit ding doet en waar deze zit in een sr rally kadett b. Hier de link naar het onderdeel op ebay. http://m.ebay.de/itm/Opel-GT-Opel-Kadett-B-1-1SR-Opel-Kadett-B-1-9-S-Rallye-Bosch-Drehzahlrelais-Neu-/291951649660?hash=item43f9aca37c%3Ag%3AkGQAAOSwAKxWVfD1&_trkparms=pageci%253A1b4c968c-b348-11e6-8f05-74dbd180c752%257Cparentrq%253A9d07fb4a1580a60ce5bbb7adffee01c6%257Ciid%253A3 Titel: Re:Drehzahlrelais Bericht door: 19Willem71 op 25 November 2016, 22:16:18 Hoi,
Even op internet gekeken. Dit apparaatje zou de brandstof toevoer afsluiten bij het loslaten van het gaspedaal en een toerental boven de 1500. Bij een toerental onder de 1300 opent de toevoer weer om afslaan te voorkomen. Zie ook http://www.bosch-automotive-tradition.com/de/internet/automotive_tradition/parts/reproduction/motor/drehzahlrelais_1/drehzahlrelais___mit_teaser.html Groet, Willem. Titel: Re:Drehzahlrelais Bericht door: Giannis86 op 25 November 2016, 22:20:29 Wat voor effect zou dat op de prestaties dan hebben? Begrijp het niet helemaal (wat is hetverschil bij een goed afgestelde motor?)
Had dat ding ook gezien... Hij is wel aardig aan de prijs zeg haha Titel: Re:Drehzahlrelais Bericht door: 19Willem71 op 25 November 2016, 23:11:02 Het zou brandstof besparen. Zolang de brandstof toevoer dicht is heb je geen verbruik. ;D.
Groet, Willem. Titel: Re:Drehzahlrelais Bericht door: Jinny op 25 November 2016, 23:43:06 Werkt alleen met een electrische afsluiter op je carburateur.
Ofwel de neuwere typen. Oude types als op de mijne zonder electra werkt het niet... Titel: Re:Drehzahlrelais Bericht door: Giannis86 op 08 December 2016, 14:54:27 Terugkomend op dit onderwerp, ik kwam net onderstaande set tegen van een benzine verbruik detector
Is dit iets wat een vergelijkbare functie als de drehzahlrelais heeft of is het compleet anders? |