Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Aandrijving => Topic gestart door: Giannis86 op 13 Januari 2017, 08:58:14



Titel: Getrag 240
Bericht door: Giannis86 op 13 Januari 2017, 08:58:14
Goedemorgen,

Een vraagje voor de kenners.

Zit er verschil in een Opel of BMW getrag 240 of zijn ze exact hetzelfde?

Groetjes Ioannis


Titel: Re:Getrag 240
Bericht door: kermitc op 13 Januari 2017, 09:38:02
Zijn niet het zelfde

wat ik gehoord heb is 5 van  BMW 1 op 1

Opel 4 is 1 Op 1

BMW bak schijnt wel in Opel huis te passen


Titel: Re:Getrag 240
Bericht door: Giannis86 op 13 Januari 2017, 09:48:15
Hoi John,

Daar ben ik niet zo thuis in. Bedoel je met 4 en 5 de aantal versnellingen? Ik zoek een 5bak namelijk


Titel: Re:Getrag 240
Bericht door: kermitc op 13 Januari 2017, 10:59:07
Ja inderdaad versnelling

BMW 5e gelijk aan Opel 4 dus geen overdrive/sneller

waar voor wil je die gebruiken als ik zo vrij mag zijn


Titel: Re:Getrag 240
Bericht door: Giannis86 op 13 Januari 2017, 11:07:03
De bedoeling is om mijn sedan om te bouwen naar een Steinmetz. Daar wil ik een cih motor inplaatsen.

De reden dat ik het vroeg is dat ik een BMW getrag heb gevonden voor een paar tientjes.

PS valt me nu op dat opel getrag voor erg hoge prijzen worden aangeboden terwijl die van BMW 3 keer zo goedkoop zijn. Is daar een reden voor?


Titel: Re:Getrag 240
Bericht door: Peter96 op 14 Januari 2017, 11:18:18
De Opel Getrag heeft een schuifstuk op aandrijfas terwijl die Bmw bak die niet heeft omdat daar de as niet verplaatst. Die kan je dus niet zomaar plaatsen.


Titel: Re:Getrag 240
Bericht door: kermitc op 14 Januari 2017, 12:51:20
Opel bakken worden schaarser

heb van de week mijn cih vooras verkocht

had mooi begin geweest

heb nog wel wat maten genomen

wel mooi idee zo'n ombouw


Titel: Re:Getrag 240
Bericht door: Olaf op 14 Januari 2017, 15:13:18
Intern zijn de tandwielen hetzelfde, maar de motoraansluiting is anders, hij past dus alleen maar op een bmw motorblok. Wat wel goed kan is een kapotte opel bak kopen en dan de gehele tandwiel casette van de bmw overzetten in de opel bak.

Groeten Olaf


Titel: Re:Getrag 240
Bericht door: Giannis86 op 15 Januari 2017, 15:08:15
Dank jullie wel!

John dat is jammer dat wordt verder zoeken. Mijn plannen waren niet compleet betreft de ombouw (qua motor, extern sowieso ga ik een steinmetz van maken). Echter heb ik nu wel besloten een cih erin te plaatsen. De Coupe F' zal een ohv hebben, ik vind het dus wel leuk om twee Kadetts te hebben met verschillende motoren

Olaf bedankt ik zal het in de gaten houden. Er was gisteren een kapote Opel Getrag op marktplaats maar was niet op tijd bij helaas


Titel: Re:Getrag 240
Bericht door: kermitc op 15 Januari 2017, 16:55:51
Ik heb nog wel bak van omega cih

Carter weet ik misschien ook wel