|
Titel: 1.1 of 1.2 blokje Bericht door: Rondjerijder op 14 Mei 2017, 12:40:43 Eindelijk kon ik na een periode van ziekte weer met mijn coupe spelen en het vermoeide 1.1 blokje er uit te halen en er een frisse 1.2 in te leggen.
Ik heb er zelfs een kraan voor gekocht en het oude blokje was er zo uit maar nu begint de ellende. Het 1.2 blokje dat er in moest bleek versleten lagerschalen te hebben, heeft waarschijnlijk zonder olie gelopen en de kruktappen hebben er ook onder geleden. Wie heeft er op korte termijn een fris 1.1 of 1.2 blokje voor me ? Titel: Re:1.1 of 1.2 blokje Bericht door: apex4x4 op 14 Mei 2017, 16:04:00 Goed dat je weer een beetje beter bent.
Is het blokje niet meer te redden ? Misschien dat iemand nog een krukas heeft liggen van een 1.1 of 1.2 deze zijn het zelfde, dan een setje nieuwe lagerschalen en als optie nieuwe zuigerveren, flexhoontje door de cilinders halen, dan heb je gelijk weer een gedeeltelijk gereviseerd blokje waar je jaren zonder zorgen mee rond kunt rijden. Heb zelf ook een 1.2s blokje bij gekocht en ga deze ook reviseren en tunen voor dat ik deze in ga bouwen. Titel: Re:1.1 of 1.2 blokje Bericht door: Rondjerijder op 14 Mei 2017, 16:49:03 Yep, van twee één maken is mij ook al door het hoofd gegaan maar dan is het nog maar de vraag in hoeverre je dan versleten spullen bij elkaar brengt, het blijft rommelen in de marge.
Nou heb ik een blokje aan geboden gekregen van een mede forummer, die wil ik vanavond even bekijken en als dat wat is gaat die er eerst in. De vermoeide 1.1 en de 1.2 leg ik eerst aan de kant en zie later wel wat er mee te doen is. Titel: Re:1.1 of 1.2 blokje Bericht door: daddyphilipsen op 14 Mei 2017, 20:19:53 Met weinig moeite is een een ohv motor uit een E kadett 1,2 of B corsa 1,2 ook in een B kadett te krijgen. Voornamelijk carterpan en peilstok wisselen en gaten boren voor de motorsteunen.
Ben je gelijk 25 jaar of meer jonger qua blok. Titel: Re:1.1 of 1.2 blokje Bericht door: 19Willem71 op 14 Mei 2017, 22:32:39 Zat je dan ook nog met de aanzuig van de oliepomp? Dacht dat ik dat ook ergens op het forum gelezen had.
Groet, Willem. Titel: Re:1.1 of 1.2 blokje Bericht door: Rondjerijder op 16 Mei 2017, 10:42:30 Zo, ik heb een 1.2 blokje en die ga ik er vanmiddag in zetten.
Nou hoop ik maar dat ie het doet. ;D Titel: Re:1.1 of 1.2 blokje Bericht door: Rondjerijder op 16 Mei 2017, 16:37:48 Blokje zit er in en ze doet het goed. :D
Titel: Re:1.1 of 1.2 blokje Bericht door: 19Willem71 op 16 Mei 2017, 21:34:12 Dat is goed om te lezen. Veel rijplezier weer.
Groet, Willem. |