|
Titel: wie weet hoe dit zit Bericht door: ockdet op 18 Mei 2017, 18:28:08 https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/motor-en-toebehoren/m1163903357-achteras-kadett-c.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
op markplaats een overbrenging te koop maar nu mijn vraag wat voor overbrenging is het Titel: Re:wie weet hoe dit zit Bericht door: Oly op 18 Mei 2017, 20:07:43 Kort en erg kort. 4.11 en 4.375. Je vindt de overbrenging door het grootste getal te delen door het kleinste omdat het gaat om het aantal tanden op kroonwiel en pignon. Plaatsen is specialistenwerk.
gr Henk. Titel: Re:wie weet hoe dit zit Bericht door: Olaf op 19 Mei 2017, 08:13:42 Voor de kleine achterassen zijn de overbrengingen als volgt:
4.11 => Standaard Schakel 4.37 => Standaard Automaat 3.89 => Optie Schakel Met de optie verlaag je de toeren bij 80 km/u en de trekkracht gaat een beetje omlaag. Echter kom je die minder vaak tegen, verder heb je nog de 3.70 uit de A-manta. Het inbouwen is inderdaad specialisten werk. Groeten Olaf Titel: Re:wie weet hoe dit zit Bericht door: Sideburn op 19 Mei 2017, 11:18:57 De automaat-overbrenging is toch het langste? Ik dacht namelijk altijd dat de automaat de grootste overbrenging had vanwege het feit dat dit maar 3 versnellingen zijn.
Volgens jouw overzicht zou de automaat dus feitelijk de kortste overbrenging (hoogtoerig/lagere topsnelheid) hebben. ??? |