|
Titel: Gezocht ; Carter pan Bericht door: Ger op 18 Juni 2017, 10:53:51 Voor mijn kadett -b 1500 of 1900 zoek ik een aluminium Carter pan .
Ik ben een 1600s motor in aan bouwen maar de carter pan ligt tegen de vooras . De motor komt uit een record . Of weet iemand hier een oplossing voor ??? Groeten Ger Titel: Re:Gezocht ; Carter pan Bericht door: apex4x4 op 18 Juni 2017, 11:09:48 Is de carterpan niet aan te passen ?? Bijvoorbeeld te verlassen ??
Titel: Re:Gezocht ; Carter pan Bericht door: LittleKadettje op 18 Juni 2017, 12:50:49 its so simple aanzuigbuis en carterpan omdraaien......
Titel: Re:Gezocht ; Carter pan Bericht door: Olaf op 18 Juni 2017, 13:53:54 its so simple aanzuigbuis en carterpan omdraaien...... Helaas werkt dat niet. Het enige wat standaard past is de aluminium carterpan van de Kadett B. De metalen carterpan van een Manta/Ascona heeft de bult op de goede plek maar die loop net iets te ver naar voren. Deze kun je dan aanpassen door de bult iets te verlassen. Dit heb ik ook al wel eens gedaan en werkt perfect. Groeten Olaf Titel: Re:Gezocht ; Carter pan Bericht door: Ger op 18 Juni 2017, 18:15:04 Hallo Olaf ,
Moet er nog meer aangepast worden ?? Zoals de oliepeil stok of olie aanzuig buis ?? Moet het gelast worden of kan het geklopt worden ?? Bedankt voor de info, Groeten Ger Titel: Re:Gezocht ; Carter pan Bericht door: Olaf op 18 Juni 2017, 18:28:22 Hoi Ger,
Ik heb de carterpan verslepen en verlast, dus de bult iets verder naar achteren gemaakt (ik heb er een foto van maar kan hem zo snel niet vinden). De aanzuigbuis heb ik ook iets langer gemaakt door er een stukje van een anderebuis tussen te lassen. De pijlstok kon gewoon blijven, die schraapte wel langs te schuine kant van de carterpan maar dat vond ik niet erg. Ik heb het toen geprobeerd te kloppen maar dit lukt me niet dus ik het hem omgelast. Groeten Olaf Ik heb een foto gevonden op het internet om je een idee te geven: (http://i242.photobucket.com/albums/ff200/Thijsje-power/manta%20cc/DSC_0331_zpspnhcrsgk.jpg) Titel: Re:Gezocht ; Carter pan Bericht door: Ger op 18 Juni 2017, 18:46:05 Olaf ,
Bedankt voor de foto , is nou heel duidelijk !! Maar moet ik daarna alles aanpassen of past alles zonder problemen ?? Ger Titel: Re:Gezocht ; Carter pan Bericht door: kermitc op 18 Juni 2017, 19:39:47 ik heb eventueel een aluminium pan.
maar omlassen is goedkoper denk ik als je dat zelf kan john Titel: Re:Gezocht ; Carter pan Bericht door: Ger op 18 Juni 2017, 20:30:31 Hallo John ,
Ik heb je een pb gestuurd naar je e-mail adres . Groeten Ger Titel: Re:Gezocht ; Carter pan Bericht door: kermitc op 19 Juni 2017, 08:56:47 Ok zal vandaag even kijken
Titel: Re:Gezocht ; Carter pan Bericht door: Olaf op 19 Juni 2017, 09:13:24 Olaf , Bedankt voor de foto , is nou heel duidelijk !! Maar moet ik daarna alles aanpassen of past alles zonder problemen ?? Ger Hoi Ger, De carterpan moet je omlassen en de olieaanzuigbuis volgens mij ook heel iets verlengen of verbuigen. Afhankelijk uit welke blok de motor komt moet je de peilstok opnieuw inboren. Maar volgens mij zat de 1.6 alleen in de ascona, manta en kadett C dus dan zit de peilstok wel goed. Verder hoef je aan het blok niks aan te passen. Groeten Olaf |