Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Motoren => Topic gestart door: pepe72 op 31 Juli 2017, 19:47:47



Titel: afstellen motor met hotspark
Bericht door: pepe72 op 31 Juli 2017, 19:47:47
beste mede kadetters

heb een hotspark in mijn kadettje zitten en zit nu met de volgende vraag.
ik heb deze met de stroboscoop op het bdp gesteld . maar dan heb ik maar een dwell hoek van  20°.
nu is de vraag moet ik mijn ontsteking veranderen van hoek tot ik een hoek heb van 50° gaden

mvg peter


Titel: Re:afstellen motor met hotspark
Bericht door: Jeroenvans op 31 Juli 2017, 20:16:33
veranderd de contacthoek(dwell angle) ook als het toerental hoger word?
voor zover ik weet kan je bij een hotspark alleen de timing afstellen. dus ik hoop/denk dat de hotspark niet werkt met een vaste contacthoek, maar met een contact tijd. dan heb je een optimale vonk bij ieder toerental.
mijn lumenition doet dat ook. je ziet dan de contacthoek groter worden naarmate het toerental hoger word.


Titel: Re:afstellen motor met hotspark
Bericht door: pepe72 op 31 Juli 2017, 20:36:29
idd bij meer toeren stijgt de dwell hoek ook

nu zit ik nog met het volgende probleem . ik zit met een ratelent geluid aan de achter kant van de motor.
op de plaats waar de ontsteking zich bevind . nu heb ik deze er trg uit gehaald en kan het asje dat op de oli pomp zit op en neer bewegen .
dus vermoed ik dat dit het geluid veroorzaakt of is het normaal dat ik het asje kan bewegen

mvg peter