Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Aandrijving => Topic gestart door: Kadett op 18 Augustus 2017, 18:47:44



Titel: automatische versnellings bak
Bericht door: Kadett op 18 Augustus 2017, 18:47:44
De bak werkt goed schakelt goed maar naar 14 dagen 3 weken gaat de bak olie lekken wat kan dat zijn ???
En ben ik gewoon een halve liter olie in het bakje er onder . 


Titel: Re:automatische versnellings bak
Bericht door: ockdet op 19 Augustus 2017, 19:13:22
waar lekt kou bak ???????????


Titel: Re:automatische versnellings bak
Bericht door: daddyphilipsen op 19 Augustus 2017, 22:58:08
Ingaande as keerring
Uitgaande as keerring
Carterpan pakking automaatbak
Aansluiting oliepeil buis op carterpan automaatbak
Koppelomvormer bol zelf lek.
Keerringetje selector asje
Afdichting tussen staartstuk en automaatbak behuizing
Aandrijving kilometerteller kabel
Afdichting tussen koppelomvormer en automaatbak behuizing.

Veel meer kan er niet lekken


Titel: Re:automatische versnellings bak
Bericht door: Automatic-freak op 20 Augustus 2017, 20:33:13
Als ze lang stilstaan, dan willen ze wel eens gaan lekken bij de peilstok.

De oorzaak hiervan is dat de koppelomvormer dan langzaam leegloopt en daardoor het oliepeil in de bak stijgt.

Waar dan de peilstokhouder de bak ingaat zit een rubberring om de peilstokhouder en als deze niet meer goed afdicht dan lekt hij daar dus.

Even peilstokhouder uit de bak trekken (wel eerst even een stukje rijden om het oliepeil hoog genoeg te krijgen) en dan met een nieuw ingevet rubbertje er weer in of gewoon elke week even starten zodat de omvormer vol blijft.


Titel: Re:automatische versnellings bak
Bericht door: reusjep op 26 Augustus 2017, 19:29:04
Kan ook zijn dat het boutje waarmee de peilbuis vastzit (=bij startmotor) is losgetrild of niet goed vastzit. Beetje beweging betekent dat de rubber ring waar Automatic-freak 't over heeft scheef aangedrukt wordt waardoor je ook lekkage krijgt.


Titel: Re:automatische versnellings bak
Bericht door: Kadett op 28 Augustus 2017, 18:03:23
Bedankt voor info ga beginnen met rubbertje pijlstok .