Holland Kadett B Club Forum

Te koop / Aangeboden => Ik zoek onderdelen => Topic gestart door: ThijsV op 16 Oktober 2017, 19:25:48



Titel: wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: ThijsV op 16 Oktober 2017, 19:25:48
Goedendag allen, ik ben voor mijn f coupe opzoek naar een wielkastrand voor rechtsachter, enige is dat ik overal lees dat de wielkasten achter voor een f coupe anders zijn, dus ben ik opzoek naar een lasdeel voor de wielkast rechtsachter van een F coupe, als iemand mij uit de brand kan helpen hoor ik het graag!

Thijs


Titel: Re:wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: Jeroenvans op 16 Oktober 2017, 20:05:15
als ik mij niet vergis zijn de wielkasten wel verschillend maar de wielkastranden hetzelfde.


Titel: Re:wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: ThijsV op 16 Oktober 2017, 20:16:02
dus ik zou weg kunnen komen met het lasdeel voor een normale kadett b?


Titel: Re:wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: apex4x4 op 16 Oktober 2017, 20:17:57
als ik mij niet vergis zijn de wielkasten wel verschillend maar de wielkastranden hetzelfde.
Ik dacht dat er 2 soorten wielkastranden aan de achterkant waren, de helemaal ronde en eentje met een rechtere bovenkant, welke wagens welke hebben weet ik zo niet meer ??


Titel: Re:wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: Gert op 16 Oktober 2017, 21:28:28
De F-Coupé heeft rondere wielkastranden dan de sedan en fastback.
Delen worden niet meer aangeboden.(onder enig voorbehoud)
Voor het binnenscherm worden dacht ik weleens BMW delen (zelfde periode) bijgeknipt en pas gemaakt.
Voor de wielkastranden worden geen vervangende plaatwerkdelen aangeboden naar mijn weten. (Opel Classic Parts wel??)
De verschillen zijn duidelijk:

(https://s26.postimg.org/4a0o5kfh5/DSC00173.jpg)
(https://s26.postimg.org/x3hdigoyh/DSC00193.jpg)
(https://s26.postimg.org/y71huf9ll/DSC00169.jpg)

Deze is dus "fout"

(http://up.picr.de/13044604ry.jpg)


Dit vond ik wel

(https://www.o-t-r.de/cms/wp-content/uploads/2015/02/a_45553.gif)

Bij O.T.R. in Duitsland

Innenradlauf (binnenwielkast) hinten links Coupe F
59,90 €
Produktbeschreibung
Innenradlauf hinten links passend bei Kadett B Coupe F.
Aus neuer Reproduktion nur bei uns lieferbar.

Idem voor rechtsachter

Opel Classic Parts zegt wel wielkastranden voor de F-Coupé te hebben: of ze de goede ronding hebben??
Reparatieplaat wielrand L/R Kadett B F-Coupe 1967-72
Prijs: € 81,00
http://www.opel-classic-parts.com/nl/S137_Carosserieplaatwerk_en_reparatieplaatwerk/A312_Reparatieplaat_wielrand_LR_Kadett_B_F-Coupe_1967-72.html (http://www.opel-classic-parts.com/nl/S137_Carosserieplaatwerk_en_reparatieplaatwerk/A312_Reparatieplaat_wielrand_LR_Kadett_B_F-Coupe_1967-72.html)
(http://www.opel-classic-parts.com/images/shop/00312.jpg)




Titel: Re:wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: ThijsV op 17 Oktober 2017, 11:58:58
Dat is nog eens een onwijs volledig antwoord, onwijs bedankt!


Titel: Re:wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: ThijsV op 17 Oktober 2017, 12:28:31
https://www.flickr.com/gp/159039580@N03/5C98b5

heb ik dan de platte sedan wielkasten? En zo ja, hoe kom ik in hemelsnaam aan sedan wielkastranden!?


Titel: Re:wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: Gert op 17 Oktober 2017, 14:08:26
Yep, die zijn er dan ooit een keer ter reparatie ingezet :-\
Er zijn twee modellen; de rechte voor alles behalve de F-Coupé en de ronde voor de F-Coupé


Titel: Re:wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: ThijsV op 17 Oktober 2017, 18:45:23
spijtig, scheelt dan wel weer in lasstukken en sierlijsten vinden, klein detail  ;)


Titel: Re:wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: Gert op 17 Oktober 2017, 19:10:09
Ja, en hij rijdt er even goed mee 8)


Titel: Re:wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: KadettLiefhebber op 17 Oktober 2017, 21:32:14
van een sedan heb ik als het goed is nog een complete set lijsten liggen, zal morgen even kijken in welke staat ze zijn
(complete set is 4x wielranden en alle rechte delen, ik meen 6 stuks)


Titel: Re:wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: KadettLiefhebber op 18 Oktober 2017, 16:42:14
Beste Thijs, ze liggen niet meer in de loods, heb mijn kameraad even gebeld maar die heeft ze blijkbaar bij het oud-ijzer gedaan daar hij meende dat die weg mochten omdat ik ze er niet op wil hebben.  :o :o


Titel: Re:wielkast rechtsachter (F coupe)
Bericht door: ThijsV op 18 Oktober 2017, 23:12:05
Kadettliefhebber, ik van chromedelen ben ik al voorzien, wel zonde van de stukken.