Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Aandrijving => Topic gestart door: ThijsV op 28 Oktober 2017, 16:54:33



Titel: Gasstangen los
Bericht door: ThijsV op 28 Oktober 2017, 16:54:33
Ik weet niet precies of ik het met de titel goed benoem, maar aan het gaspedaal zit een arm die de motorruimte in gaat, daar zit weer een stang aan vast die naar boven gaat, en daar weer aan een stang die richting de carb gaat. De stang die naar boven gaat, en vastmaakt aan de arm die achter het gaspedaal zit, zit heel los, en vandaag bij het rijden schoot hij er zelfs uit waardoor mn motor stationair begon te draaien en geen gas meer kon geven, omdat het rempedaal op de bodem lag, kan iemand mij uitleggen hoe de arm achter het gaspedaal aansluit aan de andere stang? Ik heb 2 foto's bijgevoegd van het probleem.
Alvast bedankt! Thijs

https://flic.kr/p/FWwYwa

https://flic.kr/p/ZNqjXq


Titel: Re:Gasstangen los
Bericht door: apex4x4 op 28 Oktober 2017, 18:22:27
Hoi Thijs, je mist de borgclip die bijde gasstangen aan elkaar vast houden, aan het uiteinde van de gasstang wat je door de andere gasstangen heen duwt zie je een soort van verdunde inham zitten, hier komt de borgclip op te zitten.
Kan zo snel geen foto vinden van die borgclip.
Misschien dat iemand nog zo'n borgclip heeft liggen.

Groeten Martin.


Titel: Re:Gasstangen los
Bericht door: ThijsV op 28 Oktober 2017, 18:33:22
Daar heb ik wat aan! Valt zoiets zelf te fabriceren?


Titel: Re:Gasstangen los
Bericht door: Frikandel op 29 Oktober 2017, 07:16:39
Noodoplossing; platte ring, en de "dunne inham"  ijzerdraad in draaien om de rong op zijn plek te houden


Titel: Re:Gasstangen los
Bericht door: ThijsV op 29 Oktober 2017, 12:58:33
zo heb ik het ook opgelost, wat beters volgt nog..