Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Aandrijving => Topic gestart door: 19Willem71 op 21 December 2017, 20:38:59



Titel: Tweede versnelling pakt niet goed.
Bericht door: 19Willem71 op 21 December 2017, 20:38:59
Mijn Kadettje rijdt lekker, komt goed op toeren, alleen schakelt niet altijd naar de tweede versnelling. Het maakt geen verschil of het op, of terugschaken is. Als ze op toeren en wat warmer is, wil het vaak wel lukken. Kan dit aan de afstelling liggen, of moet ik aan synchromessen denken? Schakelen gaat altijd zonder bijgeluiden.

Groet, Willem.


Titel: Re:Tweede versnelling pakt niet goed.
Bericht door: kadett1968 op 21 December 2017, 21:05:55
Klinkt inderdaad als een synchromesh van tweede versnelling.
Je kan eens proberen of hij beter schakelt met ATF olie erin.
Mijn Monza heeft jaren rondgereden met alleen ATF olie erin, kraakte een stuk minder met schakelen  :)


Titel: Re:Tweede versnelling pakt niet goed.
Bericht door: Kadett op 03 Januari 2018, 19:27:15
Heb nog wel 4 bakies liggen met korte en lange pook .


Titel: Re:Tweede versnelling pakt niet goed.
Bericht door: 19Willem71 op 03 Januari 2018, 22:46:48
Bert,

Je hebt een pb-tje.

Groet, Willem.


Titel: Re:Tweede versnelling pakt niet goed.
Bericht door: Kadett op 04 Januari 2018, 18:51:39
Wat bedoel je daar mee ?


Titel: Re:Tweede versnelling pakt niet goed.
Bericht door: Jeroenvans op 04 Januari 2018, 19:40:49
Wat bedoel je daar mee ?
dat hij je een Prive Bericht(PB) heeft gestuurd via het forum.


Titel: Re:Tweede versnelling pakt niet goed.
Bericht door: ockdet op 04 Januari 2018, 23:47:53
ik zoek ook nog een bak  voor reserve erbij  dat ik straks alles klaar kan zetten op een bok   en dan de auto laat zakken met de brug . 4 bouten er in  . en de bok los kan maken  en het blok hangt er dan in


Titel: Re:Tweede versnelling pakt niet goed.
Bericht door: kermitc op 07 Januari 2018, 10:03:17
ik heb nog 1 met korte pook