Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Aandrijving => Topic gestart door: mdevette op 15 Februari 2018, 21:53:06



Titel: Special uitvoering en White walls
Bericht door: mdevette op 15 Februari 2018, 21:53:06
Hoi,

Volgens mij is vroeger op de special uitvoering standaard white wall banden geleverd, weet iemand nog een adres waar je deze nog kan krijgen?
Ik heb de 12 inch velgen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: 19Willem71 op 15 Februari 2018, 23:07:58
Laat je niet verleiden om losse vlakken te plaatsen. Dit kost je de wangen van je band. Firestone heeft banden met whitewalls.

Voorbeeld: http://www.oldtimerbv.nl/tableaux/index.php?pageId=114&catId=46

Groet, Willem.


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: mdevette op 16 Februari 2018, 06:29:49
Bedankt Willem het is helaas alleen voor 13 inch. Het lijkt wel of niemand meer 12 inch ww's maakt   ;D


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: kadett-b20 op 16 Februari 2018, 07:51:57
Is niet helemaal waar:

Klik maar op de eerder geplaatste link, en vul dan als velgenmaat 12" in: Komen een stuk of 10 resultaten. Maar de prijzen zij niet misselijk. Tussen de 100,- en 200,- euro excl. btw voor 1 band  >:(

Deze is het goedkoopste (minst duur!): Bockley (http://www.oldtimerbv.nl/tableaux/index.php?pageId=114&itemId=3723)
(http://www.oldtimerbv.nl/Files/File/blo_185_hr_14_ww%20(003).jpg)

Deze is bijna het dubbele: Firestone (http://www.oldtimerbv.nl/tableaux/index.php?pageId=114&itemId=1080)
(http://www.oldtimerbv.nl/Files/Image/Firestone/640x15%20D.jpg)


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: mdevette op 16 Februari 2018, 19:13:47
Ik moet natuurlijk wel goed kijken. Bedankt. Kennen we deze banden ?


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: 19Willem71 op 16 Februari 2018, 21:15:34
Je kunt natuurlijk ook bij de lokale bandenboer, of bij een garage informeren. Voor mijn 4 banden, standaard, 12" betaalde ik 216 euro inclusief monteren en balanceren. Dus dat is wel een hele uitgave, maar veiligheid staat voorop.

Er bestaat ook witte rubberverf.  ;D. Ik weet niet hoe die zich houdt na verloop van de jaren.

Groet, Willem.


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: mdevette op 20 Februari 2018, 10:32:57
Hoi, was dat per stuk ? en de firestone white walls (radiaal) toch ?
Heb je er een foto van ?


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: 19Willem71 op 20 Februari 2018, 11:17:32
Het zijn gewoon zwarte banden, merk moet ik nog kijken. De garagehouder heeft goede ervaringen met dit merk. Prijs voor 4 stuks. White walls vond ik niet zo mooi staan.

Groet, Willem.


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: 19Willem71 op 20 Februari 2018, 23:00:01
Het zijn Hancook vantra LT 155R12C. Ze bevallen mij ook goed  :).

http://www.hankooktire.com/nl/passenger-cars/hankook-vantra-lt-ra18.html

Groet, Willem.


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: mdevette op 22 Februari 2018, 20:04:26
@ Willem, ziet er netjes uit en wederom bedankt !

@all Kent iemand deze bockley banden ? klinkt niet echt sexy...


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: wgortenmulder op 22 Februari 2018, 20:09:48
Als je op de site naar de specificaties kijkt, gaan die volgens mij niet passen. Die zijn lijkt mij te smal.

Ik heb ooit eens verder gezocht naar 12inch WW banden, maar toen kwam ik enkel goodrich tegen die nog uit de USA geïmporteerd moesten woden....


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: KadettLiefhebber op 22 Februari 2018, 22:16:35
http://oldtimerreifen-moeller.de/reifen/weisswandreifen.html

 8) 8)


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: mdevette op 22 Februari 2018, 22:56:30
Grappig, gewoon ff een wit wantje erop laten vulkaniseren... Is hier iemand bekend mee, prijs en zo?


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: mdevette op 27 Februari 2018, 19:07:29
@ willem is de wang hoogte van je vantras 70 of 80?


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: 19Willem71 op 27 Februari 2018, 21:14:26
Deze meet ik 80 mm. Zie foto.

Groet, Willem.


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: 19Willem71 op 28 Februari 2018, 13:06:34
Wat ik net nog tegen kwam in het kentekenregister:

De 62-97-JN. http://www.kadett-b.nl/kenteken/kentekens.php?zoekstring=62-97-JN. Deze heeft wit gespoten velgen. met de chromen wieldoppen krijg je ook een white wall look.

Groet, Willem.


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: mdevette op 01 Maart 2018, 17:17:54
Bedankt wllem !


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: mdevette op 02 April 2018, 18:27:38
Nou ik heb ze besteld hoor bij die Harald Moller in DE. De eerste levering ging al mis. Er waren er maar 2 van de 4 bestelde banden verstuurt.
Die duitser meteen gebeld, maar het was goede vrijdag. Ik laat jullie het weten hoe dit afloopt.


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: mdevette op 16 April 2018, 14:48:39
Het is inmiddels gelukt.
Ik vind het er erg mooi uitzien.


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: Gert op 16 April 2018, 15:38:50
Kunnen wij ze in Otterlo zien? Ik ben ook zoekende.


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: 19Willem71 op 16 April 2018, 15:48:00
Dat ziet er netjes uit.

Groet, Willem.


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: mdevette op 16 April 2018, 15:50:49
Ja ik ben er zondag en ze zitten eronder


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: Gert op 16 April 2018, 19:44:22
Fijn, tot dan dan ;D


Titel: Re:Special uitvoering en White walls
Bericht door: wgortenmulder op 17 April 2018, 07:42:41
Aha... interessant
Ik zoek ze eigenlijk ook nog voor mijn blauwe kadettje.
Kom zondag op de meeting wel even bij je kijken ;-)

MVG
Wouter