|
Titel: 2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 17 Mei 2018, 20:36:19 Hoi,
Ik voel weerstand onderin bij de 2e en 4e versnelling inschakelen. Het is zichtbaar dat het pook rubber hierbij ophoopt en zo weerstand bied. Het rubber zit helemaal onderin, wat doe ik verkeerd ? Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: Gert op 17 Mei 2018, 21:58:58 Van de rubber manchet hoort alleen de onderste ring/rand onder de afdekplaat op de tunnel te zitten , alle andere ringen zitten er boven.
De manchet zit tamelijk hoog aan de pook. Ik kan er morgen wel een foto van maken. Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 18 Mei 2018, 07:05:29 Dus de mijne zit eigenlijk te laag?
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: Gert op 18 Mei 2018, 08:04:53 Moeilijk te zien op die foto, lijkt mij eigenlijk niet.
De manchet hoort echter niet zo in de verdrukking te zitten. Kan het zijn dat de kunststof ring in de hals van de bakverlenging, de ring waar de schakelpook in rust en draait, vergaan is? Als dat het geval is, voelt de pook onnauwkeurig aan, kan hij flink rammelen en schakelt hij met teveel slag.. Als de manchet er af is en de pook gedemonteerd is, zie je de ring in de hals zitten. Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: 19Willem71 op 18 Mei 2018, 10:07:09 Hoe schakelt het zonder de zwarte kunststof plaat op de tunnel?
Groet, Willem. Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: Jeroenvans op 18 Mei 2018, 11:43:58 het lijkt erop alsof de bak achter gezakt is. mischien is het rubber van de achterste ophanging vergaan of heb je een verkeerde steun...
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 18 Mei 2018, 13:47:07 Het schakelen zonder hoes gaat goed. Dat de steun ingezakt is zou kunnen, ik ga dat zeker even controleren, ook de kunstof ring en zonder plaat. Goede tips weer.
Maar wat is de slag van 1 naar 2 en van 3 naar 4 in cm, is dat ergens in de manuals te vinden? Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: 19Willem71 op 18 Mei 2018, 14:07:19 Het lijkt mij ook dat de pook wel heel ver "plat " ligt? Misschien wel bedrog door de stand van de foto.
Groet,Willem. Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 18 Mei 2018, 14:32:36 en hij staat in zijn 4
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: 19Willem71 op 18 Mei 2018, 18:00:26 Net even bij mijn Kadettje gekeken. In de vierde versnelling ligt mijn pook net zo laag :D.
Groet, Willem. Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 18 Mei 2018, 20:26:15 Bedankt, het lijkt inderdaad de zelfde hoek. Foto is van versnellingsbak ophang punt. Ik heb laatst de pook eraf gehad om hem te spuiten, toen heb ik de plastic ring gezien en zag er goed uit. ik weet alleen niet hoe een versleten ring eruit ziet. Wel nog even ingevet voor de zekerheid.
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: Gert op 18 Mei 2018, 20:45:22 Mijn pook in z'n 4:
(https://s26.postimg.cc/6chkkk5y1/IMG_20180518_212759978_LL.jpg) Als die steunring echt kapot is is hij bros en brokkelig. De pook rammelt dan ook onder het rijden. Het versnellingsbak-steun-rubber lijkt er goed uit te zien. Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: 19Willem71 op 18 Mei 2018, 20:49:39 Dat is niet slechter dan die van mij ;D. Heb jij een nieuwe hoes? Kun jij nog een foto maken van de pook zonder de afdekplaat?
Groet, Willem. Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: Gert op 18 Mei 2018, 21:07:37 Is het originele manchet volgens mij.
Foto zonder dekplaat, wat hoop/ denk je te zien? Moet ik de dekplaat er af schroeven, kom ik à la seconde niet aan toe, maar zo gauw ik die foto heb, plaats ik hem. Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: 19Willem71 op 18 Mei 2018, 22:31:06 Mijn oude hoes heeft aan de onderzijde een soort buis, die een soort van omhoog gedrukt wordt dan komt de onderste ring met een rand, welke om de rand van de tunnel gezet / gespannen wordt. Vanaf hier kan ik niet beoordelen hoe het bij jou zit. Dit is ook een van de redenen waarom ik zelf een hoes aan het knutselen ben :).
Groet, Willem. Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: Gert op 18 Mei 2018, 23:05:38 Zo'n manchet heb ik ook dacht ik, zoals nr. 66 in deze exploded view.
Een hals, dan een rand met een sponning die in de tunnelafdekking valt en dan de ringen. Ik maak z.s.m. een foto hiervan. (https://s26.postimg.cc/nbzpqzyeh/page-53.jpg) Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 19 Mei 2018, 10:36:26 Bedankt voor de exploded view en foto. De pook rammelt niet.
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: Gert op 19 Mei 2018, 11:53:45 Dat is niet slechter dan die van mij ;D. Heb jij een nieuwe hoes? Kun jij nog een foto maken van de pook zonder de afdekplaat? Groet, Willem. Ik ga verder in een nieuw item onder "interieur", want we vervuilen dit item nogal met plaatjes die niet ingaan op de originele vraag. Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: 19Willem71 op 19 Mei 2018, 12:53:27 http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,13055.msg36193/topicseen.html#msg36193 ;D ;D.
Even de link naar het nieuwe topic erbij gezet. Gert dat zijn duidelijke foto's. Groet, Willem. Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 22 Mei 2018, 09:11:19 Ik heb de pook hoes nu hoger staan, de onderste versnellingen zijn wel makkelijker in te leggen. Ik moet de versnellings bak hoogte t.o.v. de jouwe nog checken...
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: Olaf op 23 Mei 2018, 10:47:37 Als je problemen hebt dat in de 2e en 4e versnelling hij er soms uit vliegt omdat ie de carrosserie raakt dan komt dat meestal doordat de versnellingsbak steun vergaan is en de bak daardoor doorzakt in het rubber.
(https://www.o-t-r.de/cms/wp-content/uploads/2015/02/a_684836b.gif) Groeten Olaf Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 25 Mei 2018, 20:19:32 Ja dat klinkt logisch. Met de manchet een stuk hoger en het boven stuk naar binnen gaat het al een stuk beter !
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 11 Juni 2018, 20:51:01 Vandaag eindelijk even tijd om de hoogte van de bak te controleren. En inderdaad als ik de hoogte vergelijk met de foto's die hier staan ligt mijn bak een stuk lager. Zeker 2 cm. Dus toch een nieuwe versnellingsbak steun. Al begrijp ik niet waarom er een 2e topic nodig was.....?
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: 19Willem71 op 11 Juni 2018, 21:37:34 Deze gaat over de steun, het andere over de pookhoes ;).
Groet, Willem. Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: ockdet op 12 Augustus 2018, 19:36:38 weet iemand de hoogte van de bak of van binnen gemeten
of van af de steun tot de m 12 bout Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 16 Augustus 2018, 06:10:19 Zal binnenkort fotos maken en de maat er bij zetten. De versnellingsbak steun is eindelijk binnen
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: ockdet op 16 Augustus 2018, 20:19:30 ok top meet anders ook even de hoogte van de steun vanaf de plaat als je wil
heb ook mijn steun stuk door gesmeer van olie . en nu paar keer los gehad met in en uit bouwen is mijn steun ook stuk wou het maken met een trilingsdemper Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 19 Augustus 2018, 15:55:50 Ik kan melden dat na het vervangen van de 3e motorsteun/versnellingsbaksteun de bak hoger licht en met een nieuw schakelmof/rubber ik geen problemen meer ervaar. hij schakelt als een nieuwe, zeker met de extra plastic lager.
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 19 Augustus 2018, 15:56:32 @ ocktet, ik meet 5 cm
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: ockdet op 20 Augustus 2018, 20:09:30 vanaf waar is dat de hoogte van de steun
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: mdevette op 21 Augustus 2018, 22:06:21 Onderkant plaat onderzijde staartstuk
Titel: Re:2 en 4e versnelling tegen pook rubber Bericht door: ockdet op 23 Augustus 2018, 20:23:18 ok toppie
|