|
Titel: uitvallen na stationair lopen Bericht door: snagkuul op 31 Juli 2018, 16:45:03 hallo allemaal,
ik heb een probleem met mijn kadett, als ik met mijn kadett een stuk rijd en de motor goed warm is begint hij na verloop van tijd te haperen als hij stationair moet draaien (bij een stoplicht of spoorwegovergang bijvoorbeeld) als ik dan lang moet wachten +- 45 seconden, dan valt hij uit en kan ik hem nog maar heel moeilijk aankrijgen. dit heeft hij op zowel gas als benzine. weet iemand wat er aan de hand kan zijn want ik kom er niet aan uit..... gegevens kadett: motor: 1.2N, motornummer 12-0217448 carburateur: solex 35 PDSI-2 verdamper: lovato autogas kenteken: 79-46-FD groet, Luuk Titel: Re:uitvallen na stationair lopen Bericht door: 19Willem71 op 31 Juli 2018, 21:15:07 Even het linkje: http://www.kadett-b.nl/kenteken/kentekens.php?zoekstring=79-46-FD ;D ;D.
Groet, Willem. Titel: Re:uitvallen na stationair lopen Bericht door: Gert op 31 Juli 2018, 22:10:10 Mijn antwoord klinkt niet logisch (vind ik zelf) maar.....
Mijn vorige Kadett-B , een F-Coupé, reed ook op LPG. Ik heb hem eigenlijk nooit op benzine gereden en ook nooit benzine getankt. In het begin dat ik hem had, had ik praktisch hetzelfde probleem; jouw verhaal klinkt mij super bekend in de oren. Het bleek de stationairsproeier te zijn die vervuild was. Stationairsproeier, 8 mm. zeskant, links naast de linker bovenschroef van de acceleratiepomp. Ik kan mezelf niet volgen, want als ik op LPG reed, wat doet dan de stationairsproeier?? Ik had toen altijd een M8 sleuteltje bij de hand; bij haperen even stoppen, sproeier doorblazen en het ging weer een tijdje goed. Volgens mij heb ik toen de carburateur een keertje goed schoon gemaakt. Maar wat de carburateur en LPG met elkaar van doen hebben??? Titel: Re:uitvallen na stationair lopen Bericht door: daddyphilipsen op 31 Juli 2018, 23:23:21 Wanneer heeft de kadett voor het laatst onderhoud gehad en wat is er toen allemaal gebeurd?
Ik zou beginnen met klepspeling controleren/stellen Vervolgens contactpunten en condensator vervangen en de contactpunten afstellen. Ontstekingstijdstip controleren en afstellen. Heeft de kadett al eens een keer een nieuwe bobine gekregen? Titel: Re:uitvallen na stationair lopen Bericht door: 19Willem71 op 31 Juli 2018, 23:36:19 Naar mijn idee kan het probleem opgelost worden zoals beide voorgangers aangeven.
Eerst zou ik de stationair sproeier reinigen. Was ook mijn eerste gedachte en net als Gert zei lijkt het onlogisch met de gas aansluiting. Daarna punt voor punt nakijken / corrigeren wat daddyphilipsen aangeeft. Na het stellen van de kleppen loopt de motor sowieso stiller. ;). Groet, Willem. Titel: Re:uitvallen na stationair lopen Bericht door: ockdet op 01 Augustus 2018, 22:40:24 stationairsproeier heeft niks te doen op gas
bij begin beginnen compresie meten timing kleppen controleren contactpunten ... rubber onder carbrateur ?? spruitstuk afdichting ? we horen het wel succes |