Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Motoren => Topic gestart door: blastaway op 11 Januari 2007, 22:43:00



Titel: stotteren
Bericht door: blastaway op 11 Januari 2007, 22:43:00
Heren,

Gisteren 10 liter super 98 getankt in mijn zo goed als droogstaande kadettie.
Nu merk ik onder het rijden dat hij vooral bij wegrijden stottert. Deed hij eerder niet toen ik hem heb gekocht van de vorige eigenaar. Die heeft volgens mij altijd met loodhoudende benzine gereden uit Duitsland.

Zou ik toch een beetje loodvervanger bij de euro moeten gooien?

Gegroet en thanx,

Sven


Titel: stotteren
Bericht door: Gert op 04 Januari 2007, 14:30:00
kwaad kan het niet, dus proberen.
Kijken of je verschil merkt.


Titel: stotteren
Bericht door: kadett-doc op 07 Januari 2007, 22:56:24
Citaat
 Heren,

Gisteren 10 liter super 98 getankt in mijn zo goed als droogstaande kadettie.
Nu merk ik onder het rijden dat hij vooral bij wegrijden stottert. Deed hij eerder niet toen ik hem heb gekocht van de vorige eigenaar. Die heeft volgens mij altijd met loodhoudende benzine gereden uit Duitsland.

Zou ik toch een beetje loodvervanger bij de euro moeten gooien?

Gegroet en thanx,

Sven


hallo Sven, loodhoudende benzine is er allang niet meer in duitsland.je moet effe vermelden om welke motor het gaat en als die volgens jou altijd in duitsland heeft getankt, dan zal deze ook op de duitse benzine afgesteld zijn. bij mij komen vaker kadett rijders met die problemen en opnieuw afstellen met nederlandse benzine dan is het euvel verholpen.

Chris


Titel: stotteren
Bericht door: blastaway op 09 Januari 2007, 21:10:00
Thanx Chris!
Het is een 1200 motor van een 2 deurs sedan van 1973. De km stand weet ik echt niet... Veel zal ik zeggen. Het kan ook zijn dat ik niet goed met de choke kan omgaan.

Is euro 95 dan voldoende voor de auto??? Niet beter 98?

Maar is het nog nodig om de loodvervanger te gebruiken?

Thanx

Greetz,
Sven


Titel: stotteren
Bericht door: Chippie op 09 Januari 2007, 21:47:00
Gewoon een flesje met loodvervanger kopen. Ik doe zelf altijd om en om. De ene keer met loodvervanger, de andere keer niet


Titel: stotteren
Bericht door: kadett-doc op 10 Januari 2007, 00:09:00
loodvervanger is vooral nodig als de octaan gehalte lager wordt als 93 anders gaat ie echt kloppen, deze is bijna nergens te verkrijgen daar tegen over staat er altijd de pomp met 95 en of 98. is de motor goed afgesteld of men heeft een moderne cilinderkop erop zitten dan is de loodvervanger niet nodig. zelf rij ik al jaren zonder deze vervanger en behoorlijk pittig ook daarbij. het is Opels grootste fout om deze motoren uit de produtie te nemen, anders waren ze nu de beste motoren. het geld moest rollen, helaas van Opel.:[reallymad]

Chris


Titel: stotteren
Bericht door: Chippie op 11 Januari 2007, 21:52:00
Ik heb nog een cilinderkop uit 1971 erop zitten ;)


Titel: stotteren
Bericht door: kadett-doc op 11 Januari 2007, 22:43:00
Johan, dan heb je een oud type kop erop zitten, de nieuwe koppen zijn vanaf de kadett-d waarbij er ook grotere kleppen in zitten. dit was nodig omdat de loodvrij benzine blokken niet aan hun 60 PK komen zoals de kadett-b en c blokken. ze geven wel op dat ze 60 PK leveren, maar inwerklijkheid zitten in de nabijheid van 56 PK.

Chris