|
Titel: beurtje Bericht door: blastaway op 20 Maart 2007, 19:57:00 Heren,
Over 2000 km wil ik mijn Kadettilac een beurt geven. Wat heb ik nodig van welk merk en waar te koop? Denk aan: - welke olie? - carterplugring? - bougies? - contactpunten? - oliefilter? - benzionefilter? Ik heb een doe het zelf handleidng van de B kadett gekocht, dus moet lukken verder. Titel: beurtje Bericht door: topcat op 05 Januari 2007, 18:00:00 de onderdelen zijn grotendeels gelijk aan een c-kadett in de ontstekeing heb je 2 varianten ,namelijk bosch (is verdeelkap met klemmetjes)
of a/c delco (is verdeelkap met schroefjes) als je dit weet te vertellen bij de automaterialenzaak kunnen ze je best helpen olie zou ik een gewone 15/w40 gebruiken maar gebruik zeker geen half of vol synteed oliedeze olie lost alle oude resten in het blok op zodat de olie kanalen kunnen gaan verstoppen succes jacob Titel: beurtje Bericht door: Chippie op 05 Januari 2007, 21:46:00 Inderdaad: het belangrijkste om te weten is of je een Bosch of Delco ontsteking hebt.
Verder kun je alles nog gewoon nieuw krijgen Titel: beurtje Bericht door: kadett-doc op 07 Januari 2007, 23:01:27 Citaat Heren, Over 2000 km wil ik mijn Kadettilac een beurt geven. Wat heb ik nodig van welk merk en waar te koop? Denk aan: - welke olie? - carterplugring? - bougies? - contactpunten? - oliefilter? - benzionefilter? Ik heb een doe het zelf handleidng van de B kadett gekocht, dus moet lukken verder. vermeld effe daarbij wat de motor al heeft gelopen, dit om zo een paar euro meer uit tegeven aan bepaalde pakkingen. vaak als de nieuwe contactpunten geplaats worden vergeet men heelvaak de kleppen te stellen om dan een nog betere afstelling van contacthoek, dwelpunt te verkrijgen. uit ervaring doe ik het altijd en de motortjes lopen als nieuw.:{blink} Chris |