Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Carrosserie => Topic gestart door: Chippie op 01 Maart 2007, 17:10:00



Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 01 Maart 2007, 17:10:00
Wat is de beste manier om je nieuwe schermen te monteren?
Met kit onder de rand, of juist niet?
Welke kit dan?
Kortom: Hoe doen jullie dat?


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: kadett-doc op 13 Februari 2007, 21:46:00
Johan, met Dinitrol 410 UV kit, het is tevens een afdichtmiddel en lijm gelijktijdig. zelf gebruik ik het al jaren en als er een andere is die beter werkt en verwerkt dan moeten ze me overtuigen.
:[barf]

Chris


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 13 Februari 2007, 21:58:00
En kit je dan de gehele bovenrand, zijranden etc daarmee af, of leg je er eerst een randje kit op en vervolgens het scherm erop...


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: topcat op 13 Februari 2007, 22:16:00
het beste is eerst een kit randje te leggen en dan het scherm te monteren dan zit hetb er goed tussen en dan kun je daarna eventueel als het gemonteerd is desnoods nog afkitten en glad strijken dan kruipt er zeker niets meer tussen


succes

gr jacob


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: kadett-doc op 13 Februari 2007, 22:17:14
Citaat
 En kit je dan de gehele bovenrand, zijranden etc daarmee af, of leg je er eerst een randje kit op en vervolgens het scherm erop...

-we zullen maar in deze topic verder gaan;

je kit alle randen vooraf in, dit wil zeggen; boven op, A-stijl, koplamprand onder bij de bumper enz enz. zorg wel dat de kitnaat boven op de A-stijl en waar die tegen de paravan komt goed erop gekit zit. dit zijn de plekken waar het water en rotzooi zich goed doet verzamelen. ik heb ergens gelezen dat je met jou werk schone handen moet behouden, tip; het gaat slecht van je handen af.:{blink}

Chris


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 13 Februari 2007, 22:20:00
Hahaha schone handen wat zijn dat???
Aangezien ik iedere dag auto's bijspuit, zijn schone handen voor mij taboe geworden ;)
Bedankt voor de tip en uitleg Chris!
Ik zal morgen gelijk even Dinitrol 410 halen!
Maar voordat ik alles kan kitten, moet ik eerst nog zien of ik alles te pas krijg, want dat wil nog niet echt lukken overal. Gaat zeker goed komen hoor!


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: kadett-doc op 13 Februari 2007, 22:26:00
Johan, ik heb effe moeten zoeken  "die reclame jongens he"
en daarom bedoelde ik met schone handen dat het iets te maken had ermee.


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: kadett-doc op 13 Februari 2007, 22:29:00
Johan, je hebt ongeveer 1 tube per zijde nodig en voor gebruik deze ergens warm plaatsen, dan vloeid het beter.


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 13 Februari 2007, 22:29:00
Je hebt helemaal gelijk in die zin hoor Chris ;)
Echter heb ik op dit moment 2 bedrijven, waarvan 1 een bedrijf is wat spotrepair doet op locatie en het andere bedrijf is inderdaad een reclame bedrijf. Voor dat laatste bedrijf moet ik regelmatig op pad in een 3 delig kostuum en ja, dan is het wel belangrijk om geen olie en vet meer onder je nagels te hebben ;smirk


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: kadett-doc op 13 Februari 2007, 22:34:00
het kost dagen dat die rotzooi op je handen is versleten. met tinner wil het ook niet lukken, daarom die waarschuwing.


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 13 Februari 2007, 22:34:37
Citaat
 Johan, je hebt ongeveer 1 tube per zijde nodig en voor gebruik deze ergens warm plaatsen, dan vloeid het beter.


Super Chris!
De loods is altijd minimaal 15 graden en het magazijn 20 graden, dus dat vloeien komt wel goed! Voor de zekerheid zal ik maar een busje extra meenemen (reclamejongens denken altijd groot, comes with the job ):)


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: kadett-doc op 13 Februari 2007, 22:37:00
zelf zet ik de tube voor een kachel dan kan die goed doorwarmen. het is taai spul.


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 13 Februari 2007, 22:39:05
Citaat
 zelf zet ik de tube voor een kachel dan kan die goed doorwarmen. het is taai spul.


Dat doe ik ook altijd Chris, even voor een klein electrisch kacheltje opwarmen. Zo ook met de lak, vloeit ook een stuk beter


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 22:26:00
Zo, de schermen hier en daar wat overtollig materiaal verwijderd zodat ze nu voor 95% aansluiten zoals het hoort! Morgen kijken of ik de laatste stukjes erbij kan krijgen. Het gaat dan voornamelijk om de aansluiting op de A-stijl (achter de portieren) deze staat nog open en ook de aansluiting op de paravan is nog niet helemaal evenredig.
In ieder geval gaan morgen de schermen erop!


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: topcat op 23 Februari 2007, 22:09:00
en hoe zitten de schermen


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 24 Februari 2007, 19:09:00
Kilo Utrecht Tango!
Hele dag mee bezig geweest, maar niet goed te krijgen. Nu zitten ze wel waar ze moeten zitten, maar als ik de deur erin hang, staan de schermen veel te bol en dus steken ze voorbij de deur. Waardeloos dus!
Ik ben het zat en laat volgende week de spuiter (is tevens oldtimer restaurateur) er naar kijken. Als hij het wel ziet zitten, mag hij het gaan doen en kan ie volgende week de wagen ophalen...


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: topcat op 24 Februari 2007, 21:06:00
ik ben er ook behoorlijk mee aan het stoeien geweest maar uiteindelijk toch goed gekomen


de aanhouder wint:blush


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 25 Februari 2007, 16:17:00
Nou ik zou zo een twee drie niet weten hoe ik de te bolle schermen op hun plek moet krijgen...


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: topcat op 25 Februari 2007, 16:34:00
zijn de a-steilen toch niet te ver naar buiten gekomen????


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 25 Februari 2007, 18:18:00
Absoluut niet! Als je aan de binnenkant van de schermen kijkt, is er volop ruimte. Het zit 'm gewoon in de persing van de schermen. Overigens hoor ik wel vaker dat dit een bekend probleem is. Nu nog de oplossing ;)


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 26 Februari 2007, 19:26:00
Vandaag heeft de oldtimer restaurateur er even naar gekeken. Conclusie: de schermen zijn veel te groot en passen met geen mogelijkheid. Hij gaat er stukken tussenuit zagen en de delen weer aan elkaar lassen. Ben je klaar mee met die immitatie rommel zeg  :[reallymad]


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: kadett-doc op 27 Februari 2007, 09:48:50
Citaat
 Vandaag heeft de oldtimer restaurateur er even naar gekeken. Conclusie: de schermen zijn veel te groot en passen met geen mogelijkheid. Hij gaat er stukken tussenuit zagen en de delen weer aan elkaar lassen. Ben je klaar mee met die immitatie rommel zeg  :[reallymad]


sinds wanneer past een immitatie scherm niet?

en wat is dat voor een prutser van een oldtimer restaurateur, zagen en lassen is bij mij nog nooit gebeurt. tip en heb ik al vaak gezegd "grote en kleine hamer meer niet" zou maar eens kijken naar een die er wel verstand van heeft.:[reallymad]

mijn grijze heeft ook immi en deze passen perfect.:[barf]


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 27 Februari 2007, 22:07:54
Citaat
sinds wanneer past een immitatie scherm niet?


Sinds de passing niet goed is!

Citaat
en wat is dat voor een prutser van een oldtimer restaurateur, zagen en lassen is bij mij nog nooit gebeurt. tip en heb ik al vaak gezegd "grote en kleine hamer meer niet" zou maar eens kijken naar een die er wel verstand van heeft.:[reallymad]

mijn grijze heeft ook immi en deze passen perfect.:[barf]


Vind dat nogal een ongepaste opmerking Chris.. Het is een erg hoog aangeschreven restaurateur die ik al van kinds af aan ken. Hij restaureert exclusieve dure sportwagens van meer dan een ton. Dus de opmerking dat het een prutser is slaat echt nergens op!
Niet iedereen is zo goed als jij???
Als je de man niet kent kun je daar ook niet over oordelen en laten we wel wezen: als een restaurateur hoort dat jij met een kleine en grote hamer aan de slag gaat zeggen ze hetzelfde over jou(!)
Als er teveel materiaal is, sla je dat niet weg. Het materiaal moet ergens heen, dus krijg je op andere plekken problemen. Vind een hamer voor een sloper en niet voor iemand die respectvol met een oldtimer omgaat Chris :{blink}


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: kadett-doc op 28 Februari 2007, 08:39:12
Citaat
 
Citaat
sinds wanneer past een immitatie scherm niet?


Sinds de passing niet goed is!

Citaat
en wat is dat voor een prutser van een oldtimer restaurateur, zagen en lassen is bij mij nog nooit gebeurt. tip en heb ik al vaak gezegd "grote en kleine hamer meer niet" zou maar eens kijken naar een die er wel verstand van heeft.:[reallymad]

mijn grijze heeft ook immi en deze passen perfect.:[barf]


Vind dat nogal een ongepaste opmerking Chris.. Het is een erg hoog aangeschreven restaurateur die ik al van kinds af aan ken. Hij restaureert exclusieve dure sportwagens van meer dan een ton. Dus de opmerking dat het een prutser is slaat echt nergens op!
Niet iedereen is zo goed als jij???
Als je de man niet kent kun je daar ook niet over oordelen en laten we wel wezen: als een restaurateur hoort dat jij met een kleine en grote hamer aan de slag gaat zeggen ze hetzelfde over jou(!)
Als er teveel materiaal is, sla je dat niet weg. Het materiaal moet ergens heen, dus krijg je op andere plekken problemen. Vind een hamer voor een sloper en niet voor iemand die respectvol met een oldtimer omgaat Chris :{blink}


dit is geen ongepaste opmerking en wel terecht. teveel materiaal sla ik ook niet weg, maar wel op de juiste plaats en als jou goede restorateur dat nog niet weet, dan moet ie terug naar de schoolbanken of eens een keer goed navragen die het ook weet.al maakt hij auto's van enkele tonnen, ik heb er genoeg over gelezen hoe zijn werkwijze is. een opfris cursus zal hem wel goed doen. de kleine hamer zet ik op het plaatwerk en met de grote hamer tik ik de kleine op de plaats en daar komen helmaal geen krachten voor een sloper te bewerken. die praat is gewoon onzin daar je zelf niet weet hoe je moet tikken. al geef ik jou originele spatborden dan krijgt hij ze nog niet op de plaats.

    :[reallymad]:[reallymad]:[reallymad]


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: topcat op 28 Februari 2007, 10:47:00
johan ik heb de oplossing>>>>
je stap in je passat je haalt chris op en en je laat hem even de spatborden op zijn plaats kloppen je geeft hem een bak koffie en op de terug weg nog wat te eten dan is het binnen een dag opgelost en jullie beiden hebben dan lekker wat bij kunnen kletsen onderweg , en je auto staat zo in de lak>>>>>>>>>>

gr jacob(heart)(heart)(heart)(heart)(heart)(heart)(heart)(heart)(heart)(heart)(heart)(heart):blush


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Wouter op 28 Februari 2007, 10:57:00
Ik dacht dat dit een forum was om elkaar te informeren en te helpen, niet om elkaar, en elkaars restaurateur af te kraken. Ga een beetje vriendelijk met elkaar om, en houdt dit forum leuk!!!

Groeten Wouter.


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 28 Februari 2007, 19:07:00
Volledig mee eens Wouter ;)
Chris bedoeld het niet zo, maar is niet altijd even tactisch met zijn opmerkingen :{blink}


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: topcat op 28 Februari 2007, 19:19:58
Citaat
 Volledig mee eens Wouter ;)
Chris bedoeld het niet zo, maar is niet altijd even tactisch met zijn opmerkingen :{blink}


maar heeft wel heel veel kennis omtrendt de kadettjes:shocked


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 28 Februari 2007, 21:36:00
Chris weet echt superveel en is zeker een expert op dit gebied! Ik maak dan ook graag en dankbaar gebruik van zijn kennis ;)
Maar soms komt ie uit de hoek... hahaha, gelukkig heb ik hem vaker gehoord, maar voor nieuwelingen kan het wel eens niet al te tactisch overkomen :{blink}


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Wouter op 28 Februari 2007, 23:39:00
Oké... Ik was al bang dat dit in een eindeloze (onvriendelijke) discussie zou belanden!

Tot nu toe is dit forum een grote hulp voor mij geweest, en vind ik het erg leuk om dit forum te bezoeken. Ik hoop dat dit zo blijft!!!

Groeten Wouter.


Titel: Monteren nieuwe schermen
Bericht door: Chippie op 01 Maart 2007, 17:10:00
Dat gaat zeker zo blijven Wouter!