Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Rondom de Kadett-B => Topic gestart door: kadett-doc op 19 April 2007, 19:26:00



Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 19 April 2007, 19:26:00
een paar foto's over het verchromen, dat gedaan is geworden bij www.chroomtechnologie.nl  met een paar plaatjes erbij;

(http://img118.imageshack.us/img118/5799/gelekiemen2126dk.jpg)

(http://img115.imageshack.us/img115/963/gelekiemen2136hq.jpg)

(http://img144.imageshack.us/img144/7343/gelekiemen2085qq.jpg)

(http://img144.imageshack.us/img144/6171/gelekiemen2159kt.jpg)

:{blink}


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 14 Februari 2007, 23:07:00
Ziet er erg mooi uit Chris en voor de prijs die jij ervoor moet betalen, hoef je het niet te laten!!


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 14 Februari 2007, 23:08:00
dat bedoel ik en voor andere is hij niet te gek met prijzen.


Titel: verchromen
Bericht door: Gert op 14 Februari 2007, 23:11:00
Kan Chris misschien een goed woordje voor je doen/je introduceren, en jij het per pakketpost versturen? Pakketdiensten zijn meestal niet eens erg duur (en die halen het op bij het afzendadres) of anders per post (moet dan wel naar het postkantoor worden gebracht:tot 10 kg. 6,20 Euro , 100x50x50 cm. max.)


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 14 Februari 2007, 23:18:18
Citaat
 Kan Chris misschien een goed woordje voor je doen/je introduceren, en jij het per pakketpost versturen? Pakketdiensten zijn meestal niet eens erg duur (en die halen het op bij het afzendadres) of anders per post (moet dan wel naar het postkantoor worden gebracht:tot 10 kg. 6,20 Euro , 100x50x50 cm. max.)


Dat is een goeie Gert ;)
Ik zou het natuurlijk met een pakketdienst kunnen verzenden want om er nu even 600 km (heen en terug) voor te rijden gaat me net iets te ver


Titel: verchromen
Bericht door: Gert op 15 Februari 2007, 00:09:00
Gewoon een paar bedrijven en eens vragen wat zij vragen; mijn ervaring is, dat dat meevalt.
Je kunt er in ieder geval niet voor rijden.


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 15 Februari 2007, 08:49:00
speciaaaaaaaaaaaaal voor Johan, een plaatje bij het praatje.:[barf]

(http://img166.imageshack.us/img166/3600/tekoop048ll4.jpg)

(http://img166.imageshack.us/img166/6262/tekoop049na6.jpg)

leuk he. kijk niet naar de vingervlekken.:{blink}


Titel: verchromen
Bericht door: Gert op 15 Februari 2007, 08:57:00
Jaaahh, maak hem maar lekker  (http://www.planet-smilies.de/teufel/teufel_035.gif)

Ziet er goed uit; (http://www.planet-smilies.de/finger/finger_055.gif)


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 15 Februari 2007, 08:57:00
Johan, je zit toch regelmatig op de weg zoals volgende week bv. ben je in Antwerpen en misschien bij mij thuis ook, dan kun je op de terug weg erlangs rijden, effe voorstellen, afspraak maken en afgeven. zelfs breng ik het erheen en zeg altijd erbij tijd genoeg, het is voor mijn volgende auto en naar een paar weken krijg ik een belletje dat het klaar is en bekijk het wanneer ik het ga afhalen. zo kun je dat toch ook doen. tevens het is 275 km van bij jou vandaan. :{blink}

Chris


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 15 Februari 2007, 09:03:47
Citaat
 Gewoon een paar bedrijven en eens vragen wat zij vragen; mijn ervaring is, dat dat meevalt.
Je kunt er in ieder geval niet voor rijden.


Gert vragen bij andere bedrijven is zeker een optie. in dit geval kun je het beste wel voor rijden. ik weet de prijzen wel ongeveer wat die bedrijven hanteren, het is zeker lonend daar ik andere verchromers al heb gehad die veel minder leveren en veel duurder zijn. maar Reuver is de kwaliteit zeer hoog en daarbij het prijskaartje acceptabel. tevens Gert het is 195 km van jou vandaan en als je over Duitsland rijd is het veel korter.


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 15 Februari 2007, 09:05:20
Citaat
 Jaaahh, maak hem maar lekker  (http://www.planet-smilies.de/teufel/teufel_035.gif)

Ziet er goed uit; (http://www.planet-smilies.de/finger/finger_055.gif)


Gert ik heb nog veel meer liggen, maar dat is slecht voor zijn ogen en hart:[barf]

Chris


Titel: verchromen
Bericht door: Gert op 15 Februari 2007, 09:15:00
ja, overdaad schaadt (http://www.planet-smilies.de/engel/engel_004.gif)

m.b.t. de afstand:
Maar misschien wel het overwegen waard, ik heb een 1.2S, een vooras met schijfremmen+bekrachtiger en en achteras met stabi liggen die ik z.s.m./t.z.t. :-) klaar wil maken en onder/in mijn Kadett wil zetten.
Lastiger is, dat ik nooit onder werktijd weg kan en dat soort bedrijven (terecht) gesloten is als ik vrij ben (http://www.planet-smilies.de/finger/finger_016.gif)


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 15 Februari 2007, 09:34:00
Gert, als je op de site kijkt, dan is ie ook open op bepaalde zaterdag in de morgen, en je kunt kijken op welke beurzen hij staat.


Titel: verchromen
Bericht door: Gert op 15 Februari 2007, 09:53:00
Hun site ziet er goed uit; als ik er aan toe ben, is dit zeker een goede optie.
Zouden ze ook meteen m'n bumpers kunnen verchromen. Deze zien er nog goed uit, maar als je goed kijkt, zitten er overal heel kleine puntjes in, die je niet weg kunt poetsen/polijsten.


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 15 Februari 2007, 10:45:31
Citaat
 Hun site ziet er goed uit; als ik er aan toe ben, is dit zeker een goede optie.
Zouden ze ook meteen m'n bumpers kunnen verchromen. Deze zien er nog goed uit, maar als je goed kijkt, zitten er overal heel kleine puntjes in, die je niet weg kunt poetsen/polijsten.


gert bumpers verchromen doen ze ook, maar het is een dure aangelegenheid en ik vind het zonde als iemand anders met de auto jou effe raakt aan de bumper en dat gebeurt heel vaak dan is meteen een beschadiging en dat gaat je vlug storen,daarom doe ik nooit de bumpers verchromen.


Titel: verchromen
Bericht door: Gert op 15 Februari 2007, 10:53:00
Dat klopt; galvanische behandelingen worden altijd/meestal per vierkante cm. berekend en een bumper heeft veel vierkante centimeters.


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 15 Februari 2007, 11:01:44
Citaat
 Dat klopt; galvanische behandelingen worden altijd/meestal per vierkante cm. berekend en een bumper heeft veel vierkante centimeters.


daar heb ik zelf nog nooit over nagedacht over die oppervlakte. maar blijf toch bij mijn vorige antwoordt, zonde als er dan iemand tegeaan rijdt. dan:[reallymad]


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 15 Februari 2007, 17:59:00
Wooooooooooooooooooooooooooooooooow wat mooi! :{blink}
Ik zal es kijken wat ik kan regelen, want dit wil ik natuurlijk ook!
Bedankt voor de info en de foto's Chris!
Volgende keer wel even die vette vingerafdrukken eraf poetsen voordat je een foto maakt hoor :cool (ja ik weet wat je schreef:"let niet op de vingerafdrukken".


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 15 Februari 2007, 19:06:05
Citaat
 Wooooooooooooooooooooooooooooooooow wat mooi! :{blink}
Ik zal es kijken wat ik kan regelen, want dit wil ik natuurlijk ook!
Bedankt voor de info en de foto's Chris!
Volgende keer wel even die vette vingerafdrukken eraf poetsen voordat je een foto maakt hoor :cool (ja ik weet wat je schreef:"let niet op de vingerafdrukken".


ja Johan, zelf streef ik ook naar perfectie met iets meer. zal de volgende keer mijn vingervlekken weg poetsen.:{blink}

Chris


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 15 Februari 2007, 23:05:19
Citaat
zal de volgende keer mijn vingervlekken weg poetsen.:{blink}

Chris


:[glasses] hahaha


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 16 Februari 2007, 16:57:40
Citaat
Jaaahh, maak hem maar lekker  (http://www.planet-smilies.de/teufel/teufel_035.gif)


nu nog reviseren en klaar is ie.

(http://img179.imageshack.us/img179/7895/tekoop051jh4.jpg)

(http://img179.imageshack.us/img179/866/tekoop052lv9.jpg)

Chris :[barf]


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 17:49:00
:[reallymad] Veel te mooi!
Zonder gekheid: dit ziet er super uit natuurlijk! Toppie


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 16 Februari 2007, 19:27:33
Citaat
 :[reallymad] Veel te mooi!
Zonder gekheid: dit ziet er super uit natuurlijk! Toppie


ik verheug me al als de auto gespoten is en al het chroom gemonteerd kan worden dat bij de kleur goed tot zijn recht zal komen. :[barf]

Chris


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 22:45:00
Tipje van de sluier: wat voor speciale kleur krijgt dit nieuwe project Chris?


Titel: verchromen
Bericht door: Gert op 16 Februari 2007, 22:52:00
Chris, wil je in 't vervolg i.v.m. al dat chroom gratis zonnebrillen ter beschikking stellen??? (http://web1.s15238842.onlinehome-server.info/wbb2/wbb/images/smilies/42.gif) (http://web1.s15238842.onlinehome-server.info/wbb2/wbb/images/smilies/42.gif)


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 22:53:56
Citaat
 Chris, wil je in 't vervolg i.v.m. al dat chroom gratis zonnebrillen ter beschikking stellen???


Tip voor jou Gert:

Zet je scherm contrast wat lager... Sinds die posts van Chris met al zijn chroom heb ik lasogen gekregen :{blink}


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 16 Februari 2007, 22:55:54
Citaat
 Tipje van de sluier: wat voor speciale kleur krijgt dit nieuwe project Chris?


een hele mooie ........kleur waarvan de ruiten ook in die tint gecoat zijn???????:[barf]


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 22:57:00
Ja lekker dan ;)
Ramen kun je in alle kleuren laten coaten vriend! hahaha. Geeft niet, we zullen het wel zien en laten ons verrassen!!


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 16 Februari 2007, 22:58:26
Citaat
 Chris, wil je in 't vervolg i.v.m. al dat chroom gratis zonnebrillen ter beschikking stellen??? (http://web1.s15238842.onlinehome-server.info/wbb2/wbb/images/smilies/42.gif) (http://web1.s15238842.onlinehome-server.info/wbb2/wbb/images/smilies/42.gif)


Gert, heb je nog een speciale wens omtrent het verchromen of polijsten, ik kan er morgen zo een foto of foto's van maken. :{blink}


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 23:00:00
Ik word gek :{blink}


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 16 Februari 2007, 23:02:00
johan, ja in bijna alle kleuren kun je ze laten coaten, maar meer als 50% lichtdoorlaatbaarheid, en deze past het beste bij de nieuwe kleur. voor de rest blijft het een verrassing.


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 23:02:00
Ik weet het al :{blink}




Appeltjes groen (!)


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 16 Februari 2007, 23:06:49
Citaat
 Ik weet het al :{blink}




Appeltjes groen (!)


dan weet je meer als mij.:{blink}:{blink}

dus niet.


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 23:07:00
Hahaha, we wachten af Chris :{blink}


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 16 Februari 2007, 23:08:00
2008 ????????


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 23:11:00
Optimist die je bent ;)


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 16 Februari 2007, 23:16:17
Citaat
 Optimist die je bent ;)


hoezo opimist, eerst maak een kiemen voor een vriendin klaar dat ie de gehele winter kan uitwerken bij hun in de garage en in de tussentijd maak ik de mijne ook winterklaar, dat die ook kan uitwerken en in het voorjaar 2008 de 2 kiemen afmaken.


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 23:17:00
Ik heb echt diep respect en bewondering voor je! Ongelooflijk hoe snel jij een wagen kan restaureren.. Ik heb vandaag op de dag af mijn kadettje 1 jaar! en ben nog niet klaar...:angry


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 16 Februari 2007, 23:25:00
de prijs afspraken met de spuiter heb ik al voor die 2 gemaakt. hij weet wat ik aflever bij hem. en daar is de prijs ook na.


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 23:28:00
Zo heb ik ook met mijn spuiter een afspraak gemaakt.. Prijzen van 3.500 - 4.500 euro waren heel normaal. Gelukkig heb ik eentje gevonden (woont ook nog bij mij in de straat) die een oldtimer restauratiebedrijf heeft en zelf ook spuit (perfectionist).
Dit voor een heel acceptabele prijs ;)


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 16 Februari 2007, 23:35:00
welke acceptabele prijs, als ik onbeleeft ben.


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 23:37:00
Is niet onbeleefd hoor Chris ;)

Voor het compleet uitvlakken, strakmaken en het spuiten van de binnen en buitenkant, ben ik 1.500 euro kwijt


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 16 Februari 2007, 23:41:00
nette prijs, gelukkig lever ik de auto spuitklaar af en voor 800 euro met lak en cabine is ie klaar.


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 16 Februari 2007, 23:43:00
Burenprijsje zullen we maar zeggen ;)
800 euro is natuurlijk heel erg netjes! Maar ja, ik maak 'm niet 100% strak. Dit wil ik niet omdat ikzelf dan weet waar eventueel schoonheidfoutjes zitten. Daarom wil ik 'm ook niet zelf spuiten terwijl dit mijn een van mijn dagelijkse werkzaamheden is...


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 16 Februari 2007, 23:54:21
Citaat
 Burenprijsje zullen we maar zeggen ;)
800 euro is natuurlijk heel erg netjes! Maar ja, ik maak 'm niet 100% strak. Dit wil ik niet omdat ikzelf dan weet waar eventueel schoonheidfoutjes zitten. Daarom wil ik 'm ook niet zelf spuiten terwijl dit mijn een van mijn dagelijkse werkzaamheden is...


geen buren prijsje, dit is al jaren bij mij zo. iedere spuiter is blij als die een auto krijgt die klaar is voor te spuiten, nu kan ik zeggen dat ik de auto helemaal zelf gerestaureerd heb op het spuiten na, dat gaat niet meer met mijn R. arm.


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 17 Februari 2007, 18:38:00
Is toch ook geen schande om hem niet zelf te spuiten? ;)


Titel: verchromen
Bericht door: kadett-doc op 18 Februari 2007, 19:00:56
Citaat
 Is toch ook geen schande om hem niet zelf te spuiten? ;)


bij de zilvere kiemen was het anders, die is geheel door me zelf gemaakt. :{blink}


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 07 April 2007, 10:35:00
Ik heb afgelopen week nogmaals bij een aantal bedrijven hier " in de buurt"  rondgevraagd wat alleen de driehoek raampjes (uitzetraampjes voorportieren) moeten kosten om er 2 te laten verchromen.
Bij alle drie krijg ik een prijs van boven de ? 100 per stuk :[reallymad]


Titel: verchromen
Bericht door: BlueLine op 07 April 2007, 10:54:00
ik moet ook nog eens wat laten verchromen dus zal eens hier in belgië rondkijken of er veel verschil zit tussen BE en NL ;)

Mocht iemand nog een aantrekkelijk adres hebben met acceptabele prijzen dan hoor ik het graag aangezien ik hier nog 3 kratten heb liggen wat verchroomd moet worden (van de coupé en de B ;)


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 07 April 2007, 16:06:43
Citaat
 Mocht iemand nog een aantrekkelijk adres hebben met acceptabele prijzen dan hoor ik het graag


Als je het hele topic had gelezen, had je geweten dat dit topic gaat over een adres waar je voordelig kunt laten verchromen ;)


Titel: verchromen
Bericht door: BlueLine op 07 April 2007, 16:49:00
:blush niet goed genoeg opgelet, ben vandaag in België opzoek gegaan naar een verchromer heb er dinsdag een afspraak kan voor een vriendenprijsje verchromen (is oud collega van mij :D)


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 07 April 2007, 18:23:00
Kijk, vriendenprijsjes zijn altijd aantrekkelijk ;)


Titel: verchromen
Bericht door: Opelix op 07 April 2007, 18:37:15
Citaat
 :blush niet goed genoeg opgelet, ben vandaag in België opzoek gegaan naar een verchromer heb er dinsdag een afspraak kan voor een vriendenprijsje verchromen (is oud collega van mij :D)


Welke firma heb je dan aangesproken ?


Titel: verchromen
Bericht door: Chippie op 19 April 2007, 19:26:00
Heb contact gezocht met het bedrijf wat Chris aanbeveelt. Echter moest ik ook hier meer dan 100 euro voor een miezerig draairaampje verchromen betalen.. Zelfs na het noemen van Chris zijn naam.. Schiet mij maar lek