|
Titel: E-Zink Bericht door: kadett-b20 op 02 Maart 2007, 21:25:10 Vandaag heb ik een artikel gelezen over het (plaatselijk) elektrisch aanbrengen van een zeer dun laagje zink op (auto)plaatwerk. Het gaat dan over een systeem waarbij de auto-accu de stroom door een (wegwerp)apparaat laat gaan, waardoor je (plaatselijk) plaatwerk kunt verzinken, of van verzinkt plaatwerk een beschadigde laag kunt herstellen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt mij een mooi systeem om onze B-tjes duurzaam te beschermen tegen roest. Voor wie het artikel ook wil lezen hier de link: http://www.korrosionsschutz-depot.de/pdfs/ezinc.pdf Let op! Is wel in het Duits! Ralph Titel: E-Zink Bericht door: Gert op 02 Maart 2007, 13:36:00 In het blad Oldtimer Markt Sonderheft Rostschutz (nr. 35 2005) staat over dit gebeuren een uitgebreid verslag.
Komt positief over. Verkoopadres van deze Zink-O-Mat is: Elektrolytische Handverzinkgeräte Flohr Innotools Tel. 0049 8142 50761 http://www.flohr-innotools.de/ Titel: E-Zink Bericht door: kadett-b20 op 02 Maart 2007, 15:19:41 Citaat In het blad Oldtimer Markt Sonderheft Rostschutz (nr. 35 2005) staat over dit gebeuren een uitgebreid verslag. Komt positief over. Verkoopadres van deze Zink-O-Mat is: Elektrolytische Handverzinkgeräte Flohr Innotools Tel. 0049 8142 50761 http://www.flohr-innotools.de/ Deze site had ik nog niet gezien. Hier staat overigens ook een testbericht te lezen, volgens mij uit het zelfde blad! Is als PDF hier te vinden: http://www.flohr-innotools.de/media/products/0460135001125342946.pdf Lijkt mij een geen verkeerd idee hiermee te gaan experimenteren! Ralph Titel: E-Zink Bericht door: Gert op 02 Maart 2007, 15:36:00 ja, dat is het artikel
Titel: E-Zink Bericht door: Chippie op 02 Maart 2007, 16:53:00 Nu de vertaling nog en iedereen heeft er (wellicht) wat aan ;)
Titel: E-Zink Bericht door: Gert op 02 Maart 2007, 17:58:00 Of bij de Slegte een woordenboekje kopen :[glasses]
Titel: E-Zink Bericht door: Chippie op 02 Maart 2007, 21:25:10 Citaat Of bij de Slegte een woordenboekje kopen :[glasses] Nah, is me teveel werk :cool |