Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Carrosserie => Topic gestart door: kadett-b20 op 02 Maart 2007, 21:25:10



Titel: E-Zink
Bericht door: kadett-b20 op 02 Maart 2007, 21:25:10
Vandaag heb ik een artikel gelezen over het (plaatselijk) elektrisch aanbrengen van een zeer dun laagje zink op (auto)plaatwerk. Het gaat dan over een systeem waarbij de auto-accu de stroom door een (wegwerp)apparaat laat gaan, waardoor je (plaatselijk) plaatwerk kunt verzinken, of van verzinkt plaatwerk een beschadigde laag kunt herstellen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt mij een mooi systeem om onze B-tjes duurzaam te beschermen tegen roest.

Voor wie het artikel ook wil lezen hier de link:

http://www.korrosionsschutz-depot.de/pdfs/ezinc.pdf

Let op! Is wel in het Duits!

Ralph


Titel: E-Zink
Bericht door: Gert op 02 Maart 2007, 13:36:00
In het blad Oldtimer Markt Sonderheft Rostschutz (nr. 35 2005) staat over dit gebeuren een uitgebreid verslag.
Komt positief over.
Verkoopadres van deze Zink-O-Mat is:
Elektrolytische Handverzinkgeräte Flohr Innotools
Tel. 0049 8142 50761
http://www.flohr-innotools.de/


Titel: E-Zink
Bericht door: kadett-b20 op 02 Maart 2007, 15:19:41
Citaat
 In het blad Oldtimer Markt Sonderheft Rostschutz (nr. 35 2005) staat over dit gebeuren een uitgebreid verslag.
Komt positief over.
Verkoopadres van deze Zink-O-Mat is:
Elektrolytische Handverzinkgeräte Flohr Innotools
Tel. 0049 8142 50761
http://www.flohr-innotools.de/


Deze site had ik nog niet gezien. Hier staat overigens ook een testbericht te lezen, volgens mij uit het zelfde blad!

Is als PDF hier te vinden:

http://www.flohr-innotools.de/media/products/0460135001125342946.pdf

Lijkt mij een geen verkeerd idee hiermee te gaan experimenteren!

Ralph


Titel: E-Zink
Bericht door: Gert op 02 Maart 2007, 15:36:00
ja, dat is het artikel


Titel: E-Zink
Bericht door: Chippie op 02 Maart 2007, 16:53:00
Nu de vertaling nog en iedereen heeft er (wellicht) wat aan ;)


Titel: E-Zink
Bericht door: Gert op 02 Maart 2007, 17:58:00
Of bij de Slegte een woordenboekje kopen :[glasses]


Titel: E-Zink
Bericht door: Chippie op 02 Maart 2007, 21:25:10
Citaat
 Of bij de Slegte een woordenboekje kopen :[glasses]


Nah, is me teveel werk :cool