Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Motoren => Topic gestart door: Gert op 04 Juni 2007, 12:08:00



Titel: Koppeling 1.2N en 1.2S
Bericht door: Gert op 04 Juni 2007, 12:08:00
Ik meende dat het verschil tussen de 1.2N en de 1.2S zat in de compressie en carburateur
Gisteren zag ik dat de koppeling van de 1.2S (uit een C-Kadett) anders is dan die van mij (1.2N)
Beide zijn 180 mm, maar de drukgroep van de 1.2S lijkt mij "strakker" en zit ook met 6 bouten bevestigd i.p.v. met 4.
Het vliegwiel heeft dan ook 6 bev. gaten.
Koppelingsplaat en lager zijn wel weer gelijk.
Kan dit 1.2S vliegwiel + koppeling zonder meer achter een 1.2N blok?
1.2N
(http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Kadett-B/Kupplung12N.jpg)

1.2S C-Kadett
(http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Kadett-B/DSC00124.jpg)

(http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Kadett-B/DSC00125.jpg)

(http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Kadett-B/DSC00126.jpg)

En nog een vraag: de aandraaimomenten/kloppen deze
- Kardanas 4 bouten 25 Nm ??
- Bak aan motor (6 bouten) (40 Nm??)
- Versnellingsbaksteun (1 bout aan de versn.bak 40Nm, 2 bouten steun aan bodemplaat 40Nm ??)
- Drukgroep (4 of 6 bouten 35 Nm??)
- Vliegwiel 6 bouten 35 Nm??


Titel: Koppeling 1.2N en 1.2S
Bericht door: Paul op 12 April 2007, 14:10:00
Ik heb ze nog nooit gezien met 6 gaten, als ik je foto goed bekijk zitten die 4 gaten er ook in. Is het geen aangepast vliegwiel, later bijgeboorde gaten? Of misschien een van een D of E kadett. Een ander vliegwiel kan op zich wel maar ze zijn af fabriek samen met de krukas gebalanceerd, je hebt dus kans op onbalans.

PAul


Titel: Koppeling 1.2N en 1.2S
Bericht door: Gert op 12 April 2007, 14:47:00
De drukgroep lijkt me wel gemaakt voor 6 bouten.
(http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Kadett-B/DSC00130.jpg)

(http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Kadett-B/DSC00127.jpg)

dit is de 4-gaats:

(http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Kadett-B/DSC00129.jpg)

Het vliegwiel zou ik moeten bekijken

Ik heb ondertussen een verklaring ontvangen:
"Die Kupplungsdruckplatte mit sechs Löchern ist vom Frontantriebsmotor also Kadett E ,D und Corsa A"

De drukplaat komt dus uit een Kadett-D of E of een Corsa-A :{blink}


Titel: Koppeling 1.2N en 1.2S
Bericht door: Gert op 04 Juni 2007, 12:08:00
Dit vliegwiel+deze drukgroep zitten nu naar volle tevredenheid in m'n Coupé :{blink}