Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Carrosserie => Topic gestart door: Bregt op 11 Juni 2007, 20:59:00



Titel: Vinyl dak + bodem auto
Bericht door: Bregt op 11 Juni 2007, 20:59:00
Hallo,

ik heb vandaag een opel kadett B coupe ls van '73 gekocht. Nu is de vraag of er iemand weet hoe ik het best mijn vinyl dakje herstel of terug kan opknappen + wat ik het best kan doen om de bodem te beschermen tegen roest en dergelijke. Alle informatie welkom ....

Mvg Bregt


Titel: Vinyl dak + bodem auto
Bericht door: Chippie op 10 Juni 2007, 21:29:00
Hallo Bregt,

Allereerst welkom op het forum!
Het herstellen van het vinyldak? Wat mankeert eraan? Is het uitgedroogd en dus gescheurd? In feite kun je het vinyl niet herstellen. De enige optie is dan om er een nieuw dak op te (laten) plakken. Er zijn een aantal bedrijven die dat nog kunnen doen. Reken er wel op dat dit je ongeveer tussen de 500 en 750 euro kan gaan kosten.
Om de bodem te beschermen kun je verschillende dingen doen. De beste optie is om de bodem helemaal schoon te maken tot op het blanke metaal. Dan er een goede roestwerende primer/epoxy laag opzetten en inspuiten met een 3M bodycoating. Deze kun je ook in zwart krijgen.

Suc6 ermee!

Johan


Titel: Vinyl dak + bodem auto
Bericht door: Bregt op 11 Juni 2007, 13:03:00
bedankt voor je info.

Wat het vinyl dak betreft is er op sommige plaatsen wel schade aan. Bestaat er ook geen manier om er een beschermend laagje over te leggen of om de kleur ervan te vernieuwen ?

Mvg Bregt


Titel: Vinyl dak + bodem auto
Bericht door: Chippie op 11 Juni 2007, 20:59:00
Nee, vinyl kun je niet "repareren". De kleur kun je wel ophalen met bijvoorbeeld schoenpoets ;) Wel goed uitpoetsen en mocht je ooit wax erop krijgen, dit direct goed afspoelen met water anders trekt het onherroepelijk wit in.