Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Carrosserie => Topic gestart door: Jeroenvans op 02 Februari 2010, 17:14:00



Titel: achterruitrubber kiemen
Bericht door: Jeroenvans op 02 Februari 2010, 17:14:00
hoi forumleden

ik heb een nieuw achterruitrubber nodig, nu heb ik al een keer iets bij darex besteld, maar daar was ik niet zo over te spreken. leek gewoon niet genoeg op het origineel, dus paste niet of was van verkeerd materiaal.
heeft er hier iemand een darex voor/achterruit rubber in gebruik? en is die netjes te monteren, want als ik het profiel op het plaatje bekijk lijkt hij niet bepaalt op het orrigineel. nummer 3 dus (http://darex.nl/kadett.php)

als iemand een andere oplossing weet die goed werkt hoor ik het ook graag.


Titel: Re:achterruitrubber kiemen
Bericht door: Gert op 02 Februari 2010, 17:20:36
Geen ervaring.
Eventueel in het Duitse forum vragen naar een goede gebruikte ??
http://80.86.91.251/wbb2/index.php?showcat=1 (http://80.86.91.251/wbb2/index.php?showcat=1)


Titel: Re:achterruitrubber kiemen
Bericht door: Wouter op 02 Februari 2010, 19:52:12
Er staat ook een stukje over Darex op de site:

http://www.kadett-b.nl/sponsors/darex.php (http://www.kadett-b.nl/sponsors/darex.php)
(ik ga er dus vanuit dat er wel meer mensen ervaren hebben met Darex)


Titel: Re:achterruitrubber kiemen
Bericht door: kadett-b20 op 02 Februari 2010, 22:43:12
De Darex rubbers worden altijd door Chris gebruikt: We weten allemaal hoe netjes zijn wagens uitzien  ;D
De kwaliteit van de ruitrubbers is dus goed. Je moet ze alleen zelf op maat maken en lijmen.


Titel: Re:achterruitrubber kiemen
Bericht door: kadett-doc op 02 Februari 2010, 23:04:31
hoi forumleden

ik heb een nieuw achterruitrubber nodig, nu heb ik al een keer iets bij darex besteld, maar daar was ik niet zo over te spreken. leek gewoon niet genoeg op het origineel, dus paste niet of was van verkeerd materiaal.
heeft er hier iemand een darex voor/achterruit rubber in gebruik? en is die netjes te monteren, want als ik het profiel op het plaatje bekijk lijkt hij niet bepaalt op het orrigineel. nummer 3 dus (http://darex.nl/kadett.php)

als iemand een andere oplossing weet die goed werkt hoor ik het ook graag.


kennelijk niet goed verwerkt, zelf gebruik ik al jaren deze rubber van Darax en zonder problemen. deze is ongeveer 2 mm breder aan elke kant waardoor de afdichtingsvlak nog groter wordt. 2e handse is vragen om problemen omdat niet elke raamsponning het zelfde is en de ruitrubber verhard na verloop van jaren en past zich zo aan. de nr 3 is de juiste ruitrubber 44VA  met chrome pees 333. succes


chris


Titel: Re:achterruitrubber kiemen
Bericht door: Jeroenvans op 03 Februari 2010, 00:13:22
ok heel erg bedankt. dan hoop ik maar gewoon dat ik een tijdelijk slecht stuk gehad heb.


Titel: Re:achterruitrubber kiemen
Bericht door: kadett-doc op 03 Februari 2010, 19:00:31
ok heel erg bedankt. dan hoop ik maar gewoon dat ik een tijdelijk slecht stuk gehad heb.

als je meent dat je een slecht stuk zou hebben (waar ik aan twijfel als het om nieuwe rubber gaat) dan moet je deze terug sturen.  ;)


Titel: Re:achterruitrubber kiemen
Bericht door: Jeroenvans op 03 Februari 2010, 19:18:20
ik had 2 rubbers besteld... 1 is een raamafdichting buitenkant... die blijft bij droog weer plakken aan de ruit. de ander was een deurrubber, waarvan het vlak dat in het gootje langs de ruit moet te smal is... iemand anders soortgelijke problemen gehad?


Titel: Re:achterruitrubber kiemen
Bericht door: Lizzie T op 06 Augustus 2010, 11:30:29
Bij mij thuis ligt ook nog een achterruit rubber van Darex te wachten. Alleen ik vroeg me af, hoe maak je de hoekjes netjes? Want het is gewoon een recht stuk. Hoe krijg je dat er mooi ingefrot?


Titel: Re:achterruitrubber kiemen
Bericht door: kadett-doc op 08 Augustus 2010, 14:56:51
gewoon het ene uiteinde dwars over de andere leggen en dan de breedte van deze rubber aftekenen met een streepje, dan het onderste rubber diagonaal afstrepen en met een scherpe schaar de hoek knippen. de andere zijde doe je ook zo. aan elkaar plakken doe je met de ruit erbij zodat je eerst de bovenste helft aan elkaar lijmt met  seconde lijm en als deze droog is draai je de rubber om en plakt dan de onderste zijde. het intrekken doe ik altijd met een touw die in de rubbere raamsponning geduwd wordt met genoeg zuur vrij vaseline. het intrekken gaat dan stukken gemakkelijker.

succes. chris