Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Aandrijving => Topic gestart door: froggy op 29 November 2010, 13:07:37



Titel: et waarde
Bericht door: froggy op 29 November 2010, 13:07:37
Hoi , even een vraag over de et waarde van b kadett velgen.
Ik heb nu 13 wielen met een soort klaverblad (standaard denk ik)
Maar nu had ik ergens gelezen dat de et waarde van velgen voor een b kadett anders
zijn als een c.
Klopt dit en sr velgen voor b kadett hebben die 1 of 2 vakjes per vak
Eh beetje onduidelijk ,de velg is in vier gedeeld en bij mij zitten er per vak 2 gaten in ,
maar ze zijn ook met een sleuf .
Welke horen er nou onder??

Alvast bedankt


Titel: Re:et waarde
Bericht door: Jinx op 29 November 2010, 13:34:46
SR velgen met een enkele sleuf zijn de heel vroege modellen als ik me niet vergis. Later zijn ze overgeschakeld naar 'vakjes'.

Over ET waarde kan ik niet veel zeggen behalve dat ik me meen te herinneren dat een SR velg met vakjes een ET van 37 heeft.


Titel: Re:et waarde
Bericht door: froggy op 29 November 2010, 15:06:40
Okee ,ik vraag me namelijk af of er verschil in et zit ,
ik heb het probleem dat mijn wielen wel eens tegen de binnen schermen achter lopen.


Titel: Re:et waarde
Bericht door: kadett-doc op 29 November 2010, 17:22:55
Okee ,ik vraag me namelijk af of er verschil in et zit ,
ik heb het probleem dat mijn wielen wel eens tegen de binnen schermen achter lopen.

is gemakkelijk op te lossen, langere wielbouten monteren en een spoorverbreder monteren in de gewenste dikte dan kun je de velgen gewoon gebruiken ;)


Titel: Re:et waarde
Bericht door: froggy op 29 November 2010, 18:05:01
Daar liep ik al aan te denken, maar ik wil mijn velgen ook verbreden en ik dacht
als er nou velgen met een et waarde zijn waar door ze al iets minder naar binnen
staan ,dan kan ik die beter verbreden.


Titel: Re:et waarde
Bericht door: Mitch op 29 November 2010, 21:09:41
Wat betreft de vraag welke eronder horen:
- Kadett B/Ascona A/Manta A = met sleuf
- Kadett C/Ascona B/Manta B = met vakjes

Naafdoppen zijn overigens ook anders! Op de latere horen volledig chromen doppen en onder die van jou horen chromen met een zwart vlak waarop dan weer een chromen Opel-blitz geplakt zit. Ze zijn echter naar mijn weten wel uit te wisselen. De oude variant is namelijk erg zeldzaam.

Mitch


Titel: Re:et waarde
Bericht door: Gert op 29 November 2010, 21:54:27
Set Radnabenkappen Kadett B, GT, Manta/Ascona A, Oly A


(http://bilder.afterbuy.de/images/54004/Nabenkappe.jpg)


Titel: Re:et waarde
Bericht door: Mitch op 30 November 2010, 18:46:50
Die bedoelde ik inderdaad! Ik ben er overigens achter gekomen dat ze er ook met een rood vlak zijn. Deze heb ik onlangs op de kop getikt voor een bescheiden prijs, zo ongeveer 1/3 van wat zij vragen;). Had ze echter nog nooit eerder gezien en vraag me toch af of ze van een speciale uitvoering komen of zoiets dergelijks.

Mitch


Titel: Re:et waarde
Bericht door: kinuyakkii op 20 November 2016, 18:35:24
hee Paul,

het ligt er een beetje aan wat voor achteras je straks gaat gebruiken ( C Kadett City as is iets breder dan van een B kadett) dus ook andere ET waarde. maar eventueel een spoorverbreder van 5mm doet al veel.

mvg Paul