Holland Kadett B Club Forum

Alles over de Kadett-B => Carrosserie => Topic gestart door: doorwerth op 09 December 2010, 13:48:18



Titel: smeren ruitenwisser asjes
Bericht door: doorwerth op 09 December 2010, 13:48:18
Ik heb ergens gelezen dat er smeernippels gemaakt kunnen worden in de houders van de ruitenwisserasjes.

Heeft iemand hier de maat  van waar dat kan?

Hoef ik misschien die asjes niet uit elkaar te halen en kan ik het af met een gaatje boren en een tap voor "blinde" gaten (m6?)

Al vast bedankt.

Ronald (die zijn vrije dagen nu maar nuttig aan het besteden is.) :D


Titel: Re:smeren ruitenwisser asjes
Bericht door: Gert op 09 December 2010, 13:56:51
Ik zal vanavond een foto maken van een stel met nippels (ik doel op een stel ruitenwissers met smeernippels) dat ik heb liggen.
Ik heb ze ooit zo gekregen; of het werkt, of ze nog passen (i.v.m. de nippels) en hoe het uitgevoerd is  ??? ??? Daar kan ik weinig over zeggen .


Titel: Re:smeren ruitenwisser asjes
Bericht door: doorwerth op 09 December 2010, 16:03:11
Zou fijn zijn.
Al vast bedankt.


Titel: Re:smeren ruitenwisser asjes
Bericht door: Gert op 10 December 2010, 08:40:39
(http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/rest/smeernippel1.jpg)

(http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/rest/smeernippel2.jpg)


Titel: Re:smeren ruitenwisser asjes
Bericht door: doorwerth op 10 December 2010, 09:29:14
 :)
bedankt voor de foto`s
ik kan prima zien waar de boel moet komen.
Ga het dit weekend eens proberen.

Ronald


Titel: Re:smeren ruitenwisser asjes
Bericht door: Gert op 10 December 2010, 10:27:48
Door er goed vet in te pompen kun je ook eventuele lekkage door speling verminderen/stoppen.


Titel: Re:smeren ruitenwisser asjes
Bericht door: doorwerth op 10 December 2010, 12:16:02
Dit was ook precies de bedoeling.
Weer een lekkage minder straks.


Titel: Re:smeren ruitenwisser asjes
Bericht door: kadett-doc op 10 December 2010, 17:13:38
doe al jaren in de bankschroef demonteren en dan gewoon nieuw dik lager vet er in en heb er gewoon jaren plezier van en het voornaamste is het lekt ook niet