Laat berichten zien
|
Pagina's: 1 ... 85 86 [87] 88
|
1291
|
Overige / Fotoalbum / Re:nieuwe aanwinst
|
Gepost op: 03 Februari 2010, 05:20:16
|
die gordels haal je dan toch gewoon uit de vorige kadett... tenminste, als je het nu onveilig vind, vond je dat eerst waarschijnlijk ook. klusje in in 5 a 10 minuten geklaard...
|
|
|
1293
|
Alles over de Kadett-B / Carrosserie / achterruitrubber kiemen
|
Gepost op: 02 Februari 2010, 17:14:00
|
hoi forumleden ik heb een nieuw achterruitrubber nodig, nu heb ik al een keer iets bij darex besteld, maar daar was ik niet zo over te spreken. leek gewoon niet genoeg op het origineel, dus paste niet of was van verkeerd materiaal. heeft er hier iemand een darex voor/achterruit rubber in gebruik? en is die netjes te monteren, want als ik het profiel op het plaatje bekijk lijkt hij niet bepaalt op het orrigineel. nummer 3 dusals iemand een andere oplossing weet die goed werkt hoor ik het ook graag.
|
|
|
1294
|
Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:brandstof?
|
Gepost op: 28 Januari 2010, 00:12:18
|
het gaat er ook om hoe hard je rijd. als je niet harder dan 100 rijd zul je nooit problemen krijgen. als je continu 120 rijd heb je er meer kans op...
|
|
|
1295
|
Alles over de Kadett-B / Motoren / Re:brandstof?
|
Gepost op: 27 Januari 2010, 19:26:33
|
in dat topic staat de reden voor lood of niet niet uigelegt.
lood is nodig om de kleppen koel te houden. als je met een kadett loodvrij wil tanken, en niet je kleppen steeds wil verbranden zul je de kleppen moeten vervangen voor geharde kleppen(als het niet al gedaan is). dit is ook noodzakelijk bij ombouw naar lpg. omdat daar ook geen loodvervanger in zit, en lpg ook nog eens heter verbrand is daar het verbranden van de kleppen wel veel extremer.
en wat betreft 95 of 98, in principe is 98 alleen nodig als je een super blok hebt. en die goed afgesteld is. anders gaat ie pingelen. dus het beste antwoord is denk ik, probeer 95, gaat ie pingelen doe 98.
|
|
|
1296
|
Alles over de Kadett-B / Interieur / Re:raam rubber vervangen (deur)
|
Gepost op: 26 Januari 2010, 17:22:26
|
maar is er iemand die dit probleem al eens gehad heeft, want ik had 2 rubbers bij darex besteld, de ene kleeft op de ruit, de ander was een deurrubber, maar die is te smal voor de sleuf langs het raam...
ik heb nou ook een nieuw achterruitrubber nodig, maar als dat ook zo afwijkt/niet werkt, ga ik toch twijfelen over hergebruiken van het oude rubber(ook als is die heel oud)
|
|
|
1299
|
Alles over de Kadett-B / Rondom de Kadett-B / Schroef doorgedraaid
|
Gepost op: 18 December 2009, 14:51:00
|
nog een tip voor die multitools, koop van dremel de slijpschijfjes... die dingen gaan veel langer mee... en zijn niet heel duur. gewoon die dingen die je erop moet schroeven, die passen ook in het bitje die je bij je ferm of topcraft oid krijgt.
|
|
|
1300
|
Alles over de Kadett-B / Rondom de Kadett-B / Schroef doorgedraaid
|
Gepost op: 16 December 2009, 17:22:33
|
Dat ken ik, ja. Vandaar dat ik het kopje weg zou slijpen. De koplamp is er dan af, en het stukje draad dat blijft zitten, zal er meestal eenvoudig uitgaan. Het "vastzitten" komt vaak door de kop op het aandraaivlak en niet door de snijdraad van de schroef in de plaat. zo doe ik dat dus ook... gewoon met de dremel.
|
|
|
1301
|
Alles over de Kadett-B / Rondom de Kadett-B / Schroef doorgedraaid
|
Gepost op: 16 December 2009, 01:54:23
|
Even met een hamer en een centerpunt een beginnetje slaan. Dan met een klein boortje (bijvoorbeeld 1,5mm) eventje aanboren en vervolgens met een grotere boor de schroef doorboren. Groet, Wouter mijn grootste probleem met boren is dat die priegel boordjes vaak breken
|
|
|
1303
|
Alles over de Kadett-B / Electriciteit / rare gebeurtenis
|
Gepost op: 04 December 2009, 01:24:00
|
ik rijd op gas 1:9 a 10... (bij veel 120 rijden) dus dat valt wel mee.
en jij rijd dat dus ook(350/35=10)
maar ik heb een tank van 85 liter, en daar ging ooit maar 70 liter in. nu na ontmanteling van de 80%vulling gaat er 86 liter in. dit geeft me genoeg brandstof voor een retourtje parijs zonder te tanken:)
de reden dat ik besloten heb mn actieradius te vergroten: de tank is getest op 100 bar en goedgekeurd voor 25 daarbijgaat het overdruk ventiel open bij 10. vandaar dat ik het niet zo nodig vind de tank maar voor 80% te vullen. de 80%vulling regel is voornamelijk opgesteld voor auto's met een tank buiten de auto (pickup's bv). als je daarmee je tank vult, en je tank met 30 graden in de zon parkeert vraag je gewoon om gaswolken uit je overdrukventiel.
voor je accu probleem...
het kan zijn dat je een gebruiker hebt, die je accu leegtrekt. dit kan je eenvoudig testen met een multimeter. -zet de multimeter op de 10A stand(daar moet je vaak ook een pin voor ompluggen) -haal de -pool van de accu los -zet de meter tussen de minpool van de accu en de minpool(massa) van de auto.
als je een moderne autoradio hebt, kan het zijn dat de meter uitslaat richting 0.1A, maar in principe moet hij onder de 0.1 blijven. 0.5A zou bv een lampje kunnen zijn die blijft branden in de kofferbak ofzo
|
|
|
1304
|
Alles over de Kadett-B / Electriciteit / ruitenwissers
|
Gepost op: 03 December 2009, 15:32:00
|
trek eerst de stekker van de ruitenwissermotor eens los, en zet dan de schakelaar om, als de zekering dan heel blijft, ligt het aan de motor...
|
|
|
1305
|
Alles over de Kadett-B / Electriciteit / rare gebeurtenis
|
Gepost op: 30 November 2009, 18:24:00
|
zwak starten met startkabels, wil niet zeggen dat het niet aan de accu ligt... startkabels hebben meestal zeer slechte contacten tussen de klem en draad.
meet even de spanning op je accu met draaiende motor. (bij iets meer dan stationair) als dat tussen 13.9 en 14.4 volt is, dan moet je verder zoeken. als het meer of minder is, moet je je koolborstels/spanningsregelaar nakijken.
heb je een gelijkspanning dynamo, of een wisselspanning dynamo?
verder idd alle contacten goed schoonmaken. dus ook je accupolen. het beste is om na het schoonmaken, een likje vaseline op de polen te smeren, en dan de klemmen er weer strak op te zetten.
succes
|
|
|
|