Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 17:44:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: automaat slipt  (gelezen 9586 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadettb1986
Gast
« Gepost op: 10 Oktober 2011, 10:33:01 »

hallo mensen,
Mijn automaatbak slipt in de bochten, hoe kan dit?
Zat zelf te denken aan te veel ATF, maar lijkt me goed.( moeilijk af te lezen)
wou als volgende stap ATF vervangen, weet iemand een goed merk? één met een mooi contrast (duidelijk afleesbaar) andere mogelijke redenen?
BVD
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Oktober 2011, 11:51:21 »

Het niveau van de ATF is zeer belangrijk, net als de ouderdom van de ATF.

Ik heb jaren met een B-Kadett automaat gereden (ca. 25.000 km per jaar!) en deed de ATF incl filter elke 2 jaar vervangen!

Een andere mogelijkheid is de dat de rem-band (of hoe noem je dit) in de automaatbak opnieuw afgesteld moet worden.

Als ik jouw was, zou ik een nieuw filterkitje voor je automaatbak kopen, nieuwe ATF kopen, en de boel verversen.

ATF is de normaal verkrijgbare rode ATF. Het filtersetje kun je kopen bij www.amtrans.nl , en heeft het bestelnummer FK41800. Op deze site kun je ook diverse dichtingen, banden en tandwielen voor onze automaatjes krijgen! Filtersetje kost nog 20,- euro!

Als je een beetje op de site van amtrans rond neust, kom je ook een complete beschrijving van de automaatbak tegen, incl. leverbare onderdelen! De bak is overigens een TH180/3L30 van General Motors.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kadettb1986
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 10 Oktober 2011, 21:51:54 »

bedankt voor je antwoord, hoe span je die remband waar jij het over hebt?
Wanneer ik door een bocht ga en ik een beetje gas geeft hoort het dus alsof een riem doorslipt. dit is niet de bedoeling;)

filter/ atf heb ik 3000 km geleden vervangen, was een beetje bezorgd dat er te veel atf in zit (vind ik dus lastig aflezen)
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 11 Oktober 2011, 19:35:09 »

Ik heb zelf nooit problemen gehad met de remband, en heb die nog nooit opnieuw hoeven stellen (en dat terwijl de auto bijna 400.000 km had gelopen toen hij weg ging). Ik heb daarom even wat in de boeken geneusd, en hieronder staat het resultaat:

Afstellen remband:

Bijvullen ATF (volgens het boekje):

Ik hoop dat je hier wat mee kunt!

Ralph

Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
kadettje73
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Oktober 2011, 02:51:46 »

uit ervaring kan ik zeggen dat als hij slipt in de bochten dat je er te weinig olie op hebt ( heb ik al bij twee auto's gehad ).
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Oktober 2011, 08:00:54 »

uit ervaring kan ik zeggen dat als hij slipt in de bochten dat je er te weinig olie op hebt ( heb ik al bij twee auto's gehad ).

Indien het oliepeil niet goed is, kan dit zeker het geval zijn, vandaar dat ik ook de instructies erbij heb gezet hoe het ATF peil gemeten moet worden. Ik weet dat er veel mensen zijn die dit niet juist doen!

Normaal zijn de GM-automaatbakken zeer degelijk, en vertonen weinig problemen. Het enige dat vaker voorkomt is (lichte) incontinentie!

Ralph

kadettb1986
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 25 Oktober 2011, 10:33:04 »

we gaan het even proberen, eerst atf vervangen en dan kijken we wel verder.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: