Holland Kadett B Club Forum
02 Mei 2026, 14:12:44 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: behuizing externe spaningsregelaar dynamo  (gelezen 12867 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ab
Gast
« Gepost op: 16 Juni 2012, 05:10:36 »

dag,

ik zoek de behuizing (kapje, voet en bevestigingslip) van de spanningsregelaar voor de dynamo die in de motorruimte rechtsvoor op het binnenwielscherm is gemonteerd. het inwendige, de reglaar, mag (nee: moet; zou anders zonde zijn) kapot zijn. ik hoop dat dit gaat lukken want dingen die kapot zijn gooi je toch meestal weg.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Juni 2012, 07:15:26 »

hallo Ab,

ik heb hier een 10tal complete liggen alleen weet ik niet of het goede of kapotte zijn?
hoe kan ik daar achter komen?

gr Paul

en wouter had laatst een kapotte op zijn dettje Ik weet het niet misschien dat die hem nog heeft bewaard?
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Juni 2012, 08:48:49 »

Het is even de vraag welke Ab zoekt.
Zoek je een regelaar voor een wissel- of gelijkstroom dynamo.
Voor de wisselstroom heb ik er nog 2 goede liggen
Voor de gelijkstroom heb ik 1 defecte... (echter zolang ik zelf nog geen goede originele gevonden heb doe ik deze nog niet weg)

groet Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
ab
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Juni 2012, 11:02:25 »

wat snel, deze reacties!

het maakt mij niet uit, gelijkstroom of wissel. het gaat me niet om de regelaar zelf maar enkel om de behuizing die ik wil monteren in de motorruimte van m'n rekord. als je de foto's bekijkt in de link waarmee ik  m'n berichten afsluit dan kan ej ook wle vermoeden waarom het een "niet-kapotte behuizing" moet zijn (ziet alles er leuk uit, is de behuizing van die regelaar hopeloos. dat kan toch niet?).

dus enkel de behuizing (met de bevestigingsbeugel, niet alleen de kap). vandaar ook dat het inwendige kapot moet zijn. het is toch zonde als een goed werkend onderdeel gesloopt wordt ten behoeve van iets anders? neem dan een ondrdeel wat voor dat doel wel bruikbaar is maar waar je niets meer mee kan. ik hou nl graag van recylclen en hergebruik.  Lachen zo heb ik mijn elektronische ontsteking ook zo'n beetje "in elkaar geflanst" (met veel voldoening). en je raad het al: die wil ik dus in zo'n behuizing inbouwen. dan lijkt het net een onderdeel wat er gewoon thuis hoort (sterker, de eerste d-rekord's en b-commodores hadden nog zo'n ding, later niet meer (de mijne o.a.). maar de bevestigingsplaat waar zo'n ding gemonteerd hoort te zijn is er wel. en op een erg gunstige plaats ook nog.

en hoe je nu zo'n regelaar test? geen idee. ik heb er geen ervaring mee.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Juni 2012, 11:14:00 »

Het is toch wel van een belang, omdat de behuizingen van de wissel of gelijkstroom nogal wat verschillen.

Ik heb je foto's even snel bekeken maar kon zo 123 niet jou spanningregelaar vinden.
Voor een record ga ik er gemakshalve vanuit dat het een wisselspanning moet zijn. Ik geloof niet dat die ooit met een gelijkstroomgenerator zijn uitgevoerd.
Plaats even een duidelijk plaatje waar je nu exact de behuizing voor zoekt... 

Dan kunnen we misschien verder helpen met jou zoektocht.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...

ab
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Juni 2012, 12:17:30 »

ik heb niet zo'n ding. de regelaar zit al in mijn dynamo. maar ik kan er wel een monteren omdat de bevestigingsplaat aan de accubak er wel zit (met twee gaatjes voor de schroefjes).

ik ben even wat wezen "leentjeburen" (hoop dat dat mag, en ik denk bekende afbeeldingen  Grijns).  bij een (zeer) mooi restauratieonderwerp (welhaast dejavu maar dan in b-kadettformaat. mooie wagen) kwam ik twee plaatjes tegen van zo'n regelaar. en ik denk nu te begrijpen wat het verschil is.

het type op de eerste afbeelding (die al gemonteerd is in de motorruimte, links onder op de afbeelding) is het niet. het tweede type wel. dat type zoek ik dus (maar dan kapot of al leeg).
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Juni 2012, 12:18:18 »

hallo Ab,

ik heb een kapotte regelaar gevonden voor je Grijns
de gehele wikkeling was beschadigd en heb deze eruit geboord (voor het koper Grijns)
wat rest is de behuizing die je van mij zo mag hebben.
als je het op komt halen krijg je er koffie bij maar wil je het verzonden hebben wil ik er graag de verzendkosten voor Knipoog

gr Paul
ab
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Juni 2012, 12:45:09 »

that's him!  Tong
ik heb je een privé-mail gestuurd.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Juni 2012, 12:49:21 »

Ab,
Die plaatjes komen mij niet geheel onbekend voor  Rollende ogen Rollende ogen
PS.. jou record mag er zeker zijn. Die ziet er ook weer helemaal tiptop uit en kan zo bij de dealer in de showroom..  Grijns Grijns 

Mooi dat Paul je verder heeft kunnen helpen.... weer een tevreden opel liefhebber.

ab
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Juni 2012, 18:09:08 »

pssst: het is rekord en niet record. detail.  Grijns

dank voor het kompliment. een nu al 12 jarig project (wat in de winter stil stond ivm de kou). ben er ook blij mee. en trots.  Cool
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Juni 2012, 22:59:40 »

pssst: het is rekord en niet record. detail.  Grijns

Hmmm je hebt gelijk, het is duits natuurlijk...  Grijns Grijns

ab
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 01 Juli 2012, 09:25:23 »

met dank aan paul: ben voorzien.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: