Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 22:15:48 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Verwarmingsklep?  (gelezen 12340 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
thom301
Gast
« Gepost op: 12 Oktober 2012, 18:35:32 »

Hallo,

Onder het motto 'Domme vragen bestaan niet' even een vraagje met betrekking op de verwarming. Deze kan ik in mijn kadett niet meer in temperatuur regelen.
Na de kabel van de temperatuurregelaar gevolgd te hebben bleek deze te zijn afgebroken maar waar hij nu aan hoorde te zitten?

Even een foto om het verhaal wat duidelijker te maken:

Na even de zoekfunctie te hebben gebruikt kwam ik op een topic waarin de volgende afbeelding voorkwam:

op de onderste foto is een verwarmingsklep Verbaasd te zien. Nu vroeg ik mij af wat deze temperatuurregelaar precies doet?

Met vriendelijke groet,

Thom

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 12 Oktober 2012, 18:56:05 »

op de onderste foto is een verwarmingsklep Verbaasd te zien. Nu vroeg ik mij af wat deze temperatuurregelaar precies doet?
Hey Thom, door deze klep open en dicht te zetten regel je de toevoer van de warme koelvloeistof die door de kachelradiateur heen gaat.
Het rare is alleen dat ik bij jou helemaal geen klep zie zitten, op de foto rechts naast de accu zie je een waterslang zitten die op de kachel is aangesloten, hier tussen hoort de klep te zitten.
Heb net even buiten in het donker een foto genomen waar de klep hoort te zitten, foto is dus niet al te best Lachen

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
thom301
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 12 Oktober 2012, 19:10:50 »

Hallo Martin,

Bedankt voor je snelle reactie,

Als ik het goed begrijp is het enige wat deze klep doet de warme koelvloeistof afsluiten.
Betekend dit dan ook dat wanneer ik de kachel op koud zet hij dus eigenlijk uit staat?

Toch maar eens Marktplaats afstruinen naar een ander exemplaar.

Groeten,

Thom

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Oktober 2012, 19:17:53 »

die van de B kadett (haakse uitvoering van koper) zijn moeilijk te vinden, en/of zijn ze heel duur of lekken ze of zitten ze vast Boos waarschijnlijk ook de reden van het ontbreken ervan?
een goedkope oplossing is er een van een c kadett te pakken (rechte uitvoering van kunststof).

gr Paul
thom301
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 12 Oktober 2012, 19:52:17 »

Goedenavond Paul,

Dat zal inderdaad wel de reden zijn geweest dat deze is weggelaten, Zijn er ook nog webshops waar ik deze zou kunnen bestellen?
( Een snelle zoek op marktplaats levert mij niets op )

Groeten,

Thom
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Oktober 2012, 20:01:50 »

Zijn er ook nog webshops waar ik deze zou kunnen bestellen?
( Een snelle zoek op marktplaats levert mij niets op )
Heb een nieuwe gevonden op de duitse ebay gevonden, http://www.ebay.de/itm/Heizungsventil-Opel-Kadett-B-bis-Fahrgestellnummer-/390475448811?pt=DE_Autoteile&hash=item5aea2681eb

Groetjes Martin.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 12 Oktober 2012, 20:08:31 »

een goedkope oplossing is er een van een c kadett te pakken (rechte uitvoering van kunststof).
gr Paul
Hey Paul, heb zo'n klep van een c kadett gevonden maar zie daar maar aan één kant een aansluiting voor een slang aan zitten, hoe sluit je die dan aan op een b kadett, of zie ik het verkeerd en zit er aan de andere kant van de klep nog een aansluiting Rollende ogen
http://www.ebay.de/itm/Opel-Kadett-C-Heizungsregler-Heizungsventil-/271076460478?pt=DE_Autoteile&hash=item3f1d6a87be

thom301
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 12 Oktober 2012, 20:24:47 »

Hallo Martin,

Een snelle google search kom ik uit op dit plaatje waarop lijkt dat er aan de andere kant ook een aansluiting zit.

Groeten,

Thom
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 12 Oktober 2012, 20:32:48 »

Heb net nog wel een andere gevonden voor een B kadett, daar is pas €10 op geboden, denk als je iets hoger bied dat je hem hebt Grijns
http://www.tweedehands.nl/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/opel/kadett-b-kachelkraan-96418445.html?qq=kadett+b&list_cat=opel&afd=auto-onderdelen-accessoires%2Fauto-onderdelen%2Fopel&start=41

thom301
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 12 Oktober 2012, 20:36:31 »

Hallo Martin,

Super!   Grijns Ik ga gelijk een mailtje sturen.

Groeten,

Thom
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 12 Oktober 2012, 22:43:06 »

Mocht je staks een klep hebben leg hem dan eerst een paar dagen in de olie, vaak zijn die van binnen een beetje schraal geworden, de klep scharnierd hierdoor wat stroef, als je de klep een paar dagen in de olie legt heb je daar voor langere tijd geen last meer van en de klep blijft heel soepel open gaan.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Oktober 2012, 07:37:33 »

Ik ga vandaag mijn verwarmingsklep ook eens los halen, heb ergens op internet gelezen dat aan de binnenkant van de klep kalkaanslag komt te zitten, hierdoor gaat de klep stroef open en dicht, de tip was om de verwarmingsklep een dag in de antical te leggen, de klep zou hierna weer als nieuw zijn.
Ik ga dat voor de grap toch eens proberen Lachen

Hier het testje:
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11000.msg19982.html#msg19982
en
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11000.msg19992.html#msg19992

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: