Beste clubleden,
In 2007 ben ik in het bezit gekomen van een B-Kadett 1.2 automatic.
Omdat ik meer over de auto wilde weten ben ik toen lid geworden van de club.
Via Gert heb ik toen zijn intussen befaamde CD’s ontvangen en kon de kennismaking met de Kadett beginnen.
Al snel bleek bij de eerste kilometers dat de keerringen van de automaat lekten, zodat alleen de eerste versnelling nog werkte.
Na wat zoeken op internet bleek dat de automaat o.a. ook in een Fiat Spider zit en dat de Spiderclub een complete revisiebeschrijving op hun site had staan.
Na alles gedownload te hebben en een revisie set gekocht te hebben bij de firma Autrans, kon de strijd beginnen.
Na de revisie was het probleem opgelost, maar al snel werd duidelijk dat het Kadetje na 14 jaar stilstand en 70.000 km bij de vorige eigenaresse (een oud vrouwtje) aan een renovatie toe was.
Aangezien ik in maart 2008 in de VUT ging, had ik wat tijd over.
Na 4 jaar op mijn eigen wijze aan de Kadett gewerkt te hebben, is het autootje weer door de APK en op de weg.
Om een lang verhaal kort te kunnen houden heb ik van de gemaakte foto’s van de renovatie een beeldverhaal gemaakt en dit achter onze website gehangen.
Voor de belangstellenden:
http://www.people.zeelandnet.nl/bjdevisserBinnenkort kom ik nog met wat foto’s van de reserveonderdelen die ik nog over heb en die ik graag voor een vriendenprijsje door wil geven.
Groeten,
Bert