Hallo Daan,
Dit heb ik inderdaad ook zo gedaan, vonken waren te zijn bij zowel het kabeluiteinde als bij de contactpuntjes.
Daarna had ik het idee dat het misschien de condensator was en heb ik deze vervangen.
Zelf denk ik nu dat het misschien aan mijn ( nieuwe ) contactpuntjes ligt omdat deze niet geheel vlak zijn en er een ( heel ) klein uitstulpje te zien is op een kant van de puntjes.
Groeten,
Thom
Als de puntjes niet openen (kunnen) heb je ook geen bougievonk.
Bijvijlen/schuren heeft mij meestal weinig geholpen. Je beschadigd daardoor de opgebrachte beschermlaag van de puntjes
waardoor ze nog gevoeliger worden voor inbranden. (tijdelijk openen/sluiten ze dan wel beter)
Als je een proeflampje op de puntjes zet (klemmetje ergens op de groene draad bobine/verdeler en klemmetje op massa) en het contact op AAN zet, zal het lampje niet branden.
Duw nu met een geïsoleerde schroevendraaier de puntjes uit elkaar; het lampje moet gaan branden.
Dan hetzelfde proberen door de motor handmatig rond te draaien. Als de verdeler de puntjes open drukt, moet het lampje ook gaan branden.
Zo ja, dan open/sluiten de puntjes zoals het hoort.
Dan gelijk controleren of het lampje gaat branden als de rotor op pos. 1 staat en of daarbij de markeringen in 1 lijn liggen.
Nu zou de ontsteking moeten werken, tenminste als de bobine correct werkt en deze een vonk kan opwekken.