Holland Kadett B Club Forum
24 Juni 2026, 18:34:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: beurtje  (gelezen 7898 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
blastaway
Gast
« Gepost op: 20 Maart 2007, 19:57:00 »

Heren,

Over 2000 km wil ik mijn Kadettilac een beurt geven.
Wat heb ik nodig van welk merk en waar te koop?

Denk aan:
- welke olie?
- carterplugring?
- bougies?
- contactpunten?
- oliefilter?
- benzionefilter?

Ik heb een doe het zelf handleidng van de B kadett gekocht, dus moet lukken verder.
Gelogd
topcat
Hero Member
*****
Berichten: 623



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 05 Januari 2007, 18:00:00 »

de onderdelen zijn grotendeels gelijk aan een c-kadett in de ontstekeing heb je 2 varianten ,namelijk bosch (is verdeelkap met klemmetjes)
of a/c delco (is verdeelkap met schroefjes)
als je dit weet te vertellen bij de automaterialenzaak kunnen ze je best helpen

olie zou ik een gewone 15/w40 gebruiken maar gebruik zeker geen half of vol synteed oliedeze olie lost alle oude resten in het blok op zodat de olie kanalen kunnen gaan verstoppen

succes jacob
Gelogd












kadett caravan 2.4 1969
Chippie
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Januari 2007, 21:46:00 »

Inderdaad: het belangrijkste om te weten is of je een Bosch of Delco ontsteking hebt.
Verder kun je alles nog gewoon nieuw krijgen
Gelogd
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 07 Januari 2007, 23:01:27 »

Citaat
 Heren,

Over 2000 km wil ik mijn Kadettilac een beurt geven.
Wat heb ik nodig van welk merk en waar te koop?

Denk aan:
- welke olie?
- carterplugring?
- bougies?
- contactpunten?
- oliefilter?
- benzionefilter?

Ik heb een doe het zelf handleidng van de B kadett gekocht, dus moet lukken verder.


vermeld effe daarbij wat de motor al heeft gelopen, dit om zo een paar euro meer uit tegeven aan bepaalde pakkingen. vaak als de nieuwe contactpunten geplaats worden vergeet men heelvaak de kleppen te stellen om dan een nog betere afstelling van contacthoek, dwelpunt te verkrijgen. uit ervaring doe ik het altijd en de motortjes lopen als nieuw.:{blink}

Chris
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines