Holland Kadett B Club Forum
02 Mei 2026, 23:19:03 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Olie en koelvloeistof!???!  (gelezen 8982 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
B-kadett
Gast
« Gepost op: 31 Januari 2007, 21:39:38 »

Wat voor motor olie en koelvloestof gebruiken jullie? 20W50?? Roze of groene koelvloeistof voor in de radiator?(?)

Groeten,

Chiel
B-kadett
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 10 Juli 2006, 20:57:00 »

Door de dealer is mij antivries aangeraden voor de radiator.... Hij zij dat dit beter was dan koelvloeistof, omdat hier minder toegevoegde stoffen in zaten. De antivries is wel goed denk ik, want er staat ethyleen-glycol op, hetzelfde als wat in het opelboekje vernoemd staat.

Wat gooien jullie erin?VerbaasdVerbaasd??
Chippie
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 11 Juli 2006, 20:18:00 »

Bij mij gaat er gewone koelvloeistof in (groen)
B-kadett
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 12 Juli 2006, 20:17:00 »

Weten jullie ook wat precies het verschil is tussen beide? Ik wil uiteraard gewoon het beste....
kadett-doc
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 30 Januari 2007, 23:45:31 »

Citaat
 Wat voor motor olie en koelvloestof gebruiken jullie? 20W50?? Roze of groene koelvloeistof voor in de radiator?(?)

Groeten,

Chiel

hallo Chiel, al jaren gebruik 15w-40 als motor olie en deze voldoet heel goed, ook in de hogere toeren. als koelmiddel gebruik ik ook al jaren koelvloeistof, omdat deze geen corrosie afzet wat je wel krijgt bij antivries (een vieze bruine aanslag). Het grote voordeel hiervan is jongstleden bij een oproep van wie heeft een waterpomp omdat deze kapot bevroren was, nu is weer bewezen dat bij antivries de waterpomp wel eens wil bevriezen en voordeel van koelvloeistof is de beter smeer eigenschap. Vroeger was antivries een heilig middel maar dat is allang achterhaald, zoals vele dingen van vroeger.:{blink}

Chris
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 31 Januari 2007, 21:39:38 »

Citaat
 Bij mij gaat er gewone koelvloeistof in (groen)

koelvloeistof is er in alle kleuren volkswagen gebruikt zelfs roze koelvloeistof. en vroeger toen ik in de automaterialen zaak werkte maakte we zelf van antivries koelvloeistof de antivries was groen en na bij menging van een bruinpoeder en toevoegen van veel water werd het koelvloeistof kleur blauw, maar in de huidige koelvloeistof zitten inderdaad toevoegingen voor smeerring  en anti corosie.

gr jacob

kadett caravan 2.4 1969
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: