Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 22:15:47 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: SUPER bobine....  (gelezen 9243 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 16 December 2012, 14:39:48 »

waar aan is een SUPER bobine te herkennen,?

ik heb een aantal nieuwe (ongebruikt uit jaren '70) liggen en bij sommige staat met stift op SUPER bobine maar de onderdeelnummers zijn hetzelfde Ik weet het niet

wie oh wie weet raad.........

gr Paul
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 16 December 2012, 14:45:55 »

Even kijken of je ergens wat Kryptonite kan krijgen en er naast houden. Als ie dan minder gaat werken weet je genoeg... Knipoog
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 16 December 2012, 14:49:41 »

staat er met SUPER grote letters opgeschreven dus..... neem het letterlijk over Knipoog

gr Paul

enne wat is kryptonite?
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 16 December 2012, 15:11:06 »

Sorry Paul, het was een grapje.
Superman (de held uit het stripboek) had één zwakte en dat was Kryptonite. Een fictieve stof waar hij nogal door verzwakte.
Aangezien jij over een Superbobine sprak, moest ik daar aan denken. Knipoog

Heb je evt. een foto?
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 16 December 2012, 17:52:12 »

Een super bobine is aan de buitenkant niet te herkennen, een oud type bobine geeft maar iets van 18.000 volt door, en een super bobine tussen de 40.000 en de 60.000 volt.
Als het een Bosch is even kijken of je ergens de letters ZS of HH of BERU ziet staan, dan is het een super bobine.
Ik dacht dat je de spoel door kon meten aan het ohm gehalte ?

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 16 December 2012, 18:09:55 »

@ Reusjep had al wel door dt het een grapje was maar dacht dat het met spiderman te maken had Grijns
heb er zo geen foto van maar onderdeelnummers zijn hetzelfde (weet niet of er nog ergens letters opstaan )
het grotendeel dat ik heb zijn bosch bobines (langere, kortere, dikkere en dunnere) maar met dezelfde nummers......

gr Paul
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 16 December 2012, 20:07:39 »

Hoe zat dat ook alweer met een super bobine, een superbobine heeft een lagere weerstand en heeft daarom een voorschakel weerstand nodig, zodat deze een nog betere vonk krijgt Rollende ogen
Mijn oude 4x4 met contactpuntjes had er ook zo eentje op zitten.

Zit er op jou bobine's misschien nog een bevestigings beugel, de bevestigings beugel ziet er dan iets anders uit omdat de voorschakel weerstand er tegenaan word geschroeft.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 16 December 2012, 21:01:52 »

Hoe zat dat ook alweer met een super bobine, een superbobine heeft een lagere weerstand en heeft daarom een voorschakel weerstand nodig, zodat deze een nog betere vonk krijgt Rollende ogen
Mijn oude 4x4 met contactpuntjes had er ook zo eentje op zitten.

Zit er op jou bobine's misschien nog een bevestigings beugel, de bevestigings beugel ziet er dan iets anders uit omdat de voorschakel weerstand er tegenaan word geschroeft.

er zit op bijna allemaal een normale beugel (rest is zonder). kan ook niet zeggen dat ik er bij de b-kadett ooit een voorschakelweerstand heb gezien.
maar optisch is er dus geen verschil? en met een ohm meter zou ik het waarschijnlijk kunnen meten?

gr Paul
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: