Holland Kadett B Club Forum
23 Juni 2026, 00:19:46 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: roest niet helemaal weg?  (gelezen 19202 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 23 November 2007, 20:49:00 »

Ik ben begonnen met het ontroesten van m'n voorschermen met de staalborstel op de haakse slijper.

Na de laag roest blijft er soms een beetje donkere laag achter die niet volledig vlak is. precies of het roest daar nog zit maar niet meer zo roodachtig ziet

Doe ik iets fout? ( beter lamellenschijf gebruiken of excentrische schuurmachiene?)
Kan'k daar bovenop rechtstreeks ijzermenie gebruiken of is dit nog iets dat verwijderd moet worden?


Hier zijn wat fotos maar ze zijn niet zo duidelijk Droevig




Gelogd

topcat
Hero Member
*****
Berichten: 623



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 21 November 2007, 17:35:00 »

zie de topic topcat is aan de gang het beste is nu nog even te zandstralen en als het helemaal blank is er een epoxy primer op te zetten dit is de beste methode.
je kunt het allemaal zien bij mijn restauratie,

gr jacob
Gelogd












kadett caravan 2.4 1969
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 21 November 2007, 18:10:00 »

Zandstralen zit er helaas niet in (geen compressor) en geen geschikte plaats om het te doen op dit ogenblik. Als het weer warmer wordt kan ik op de plaats waar m'n auto zelf staat wel stralen. Daar maakt een beetje stof niet uit. Maar hier is het niet zo wenselijk Droevig
Gelogd

Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 21 November 2007, 21:00:00 »

veel info, maar in het Duits:
http://www.korrosionsschutz-depot.de/ROST0/rost0.HTM

Rustbuster; Nederlands, maar nogal beperkt:
http://www.rustbuster.nl/index.html
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
topcat
Hero Member
*****
Berichten: 623



Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 21 November 2007, 21:33:00 »

voor een blijvend goed resultaat is stralen de enige oplossing
succes
Gelogd












kadett caravan 2.4 1969
Opelix
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 23 November 2007, 07:53:00 »

Hoi Jinx , idd ik kan het ook maar beamen. stralen en epoxy erop . ofwel met een staalborstel maar dan op de slijpmolen en afwerken mer borstel op boormachine . maar voorzichtig te werk gaan ermee want soms kan je er grof mee te werk gaan en kan je wel is goed materiaal wegborstelen . en vooral veilig werken . staal borstels verliezen wel eenns haartjes en zen net kleine speertjes en ik kan je verzekeren dat dat geen deugd doet . op een arm of been valt het nog mee maar in je aangezicht of in ogen Verbaasd ogen heb je er maar 2  voor het leven . dus brilletje op of gelaatsmasker
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 23 November 2007, 13:24:00 »

Heb het nog niet overwogen om het beschermkapje van m'n haakse slijper te halen. Zo zot ben ik niet Lachebek

Mijn (voorlopig) enige oplossing is staalborstel + roestomvormer + roestmijdende basis.
Voor die roestmijdende basis moet ik nog even rondkijken welke mij het beste uit komt. Maar de kans is reeel dat ik uit nederland of duitsland iets zal bestellen (owatrol of fertan) als ik het hier niet vind. Zolang ik er ijzermenie mee kan verdunnen mag het allemaal.
Epoxy is beter, ik weet het. Maar dat kan ik in m'n eigen garage niet doen.
Gelogd

Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 23 November 2007, 13:57:00 »

Ik ben op zoek naar een verfsysteem voor mijn assen; een mogelijkheid is misschien ook materiaal/verf uit de scheepsvaart/scheepsbouw.

http://www.scheepsverf.com/pdffiles/epifaneshandboek.pdf
http://www.watersporters.info/article.php/epifanes-primer-250805/print
http://www.watersporters.info/onderhoud/epifanes-primer-250805/index.php

Ik heb net even met ze gebeld:
Advies:
-eerst Epifanes Rustremover
-meerdere lagen Epoxy Primer
(2 componenten); in de pleziervaart wordt dit product meestal met kwast of roller opgebracht.
-of meerdere lagen Multi Marine Primer.

Daarna met elke willekeurige lak aflakken
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Giovanni
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 23 November 2007, 20:49:00 »

De enige optie is laten stralen dan.
In ieder geval moet het gestraals worden anders gaat het onder de lak of epoxy gewoon door met roesten. Binnen de kortste keren heb je weer roest
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines