|
roestkadet
Gast
|
 |
« Gepost op: 19 Januari 2010, 22:26:25 » |
|
Beste leden, In diverse topics lees ik bitumen verwijderen. Goeie tips zoals petroleum en diesel. Gebruik zelf o.a. een schilmachientje van Fein. Magnifiek. Je word steeds luier. Nu alleen nog robot gestuurd. Een luchthamertje gaat te hard, Maar nu er weer op. Als de boel ontroest en gerepareerd is moet het weer in de bitumen. Grondverf. Verf. Nu .... Voordat ik bitumen aanbreng of bij een jaarlijkse controle met een kwast bv, schoonmaken en dan ALTIJD eerst deze teerprimer. Ik gebruik ,,Roofprimer van Aquaplan,, Gamma 7 euro. Het is waterdun, maar zeer goed hechtend. 1 liter voor 2 auto s. Kwast of rolletje. Nooit spuiten. Je verbrand levend. Opel heeft destijds de ,,dreunplaten,, op de vloer gebrand. Meestal verroest eronder. Kruipt vocht onder. Had men eerst ,,primer,, = voorstrijk = geen last meer van. Stel een plat dak met aluminium daktrim. Als je de bedekking gaat aanbrengen zonder primer op de trim dan is de kans groot na 1 jaar lekkage. Silliconen, vet van handen. Met deze primer geen kans op loslaten van de bitumen. Water doet de palen en de opel rotten, die ... Doe er je voordeel mee. groeten ruud
|