Holland Kadett B Club Forum
05 Juni 2026, 00:30:34 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Koppakking vervangen.  (gelezen 7244 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
vlamkadett
Gast
« Gepost op: 29 December 2010, 12:31:24 »

Hallo beste mensen,

Al weer een tijdje geleden sins ik mijn laatste vraagje gesteld heb, maar er is een nieuwe vraag. Mijn Kadett loopt de laatste tijd weer als een trein, loopt niet meer warm en blijft goed op themperatuur. nieuwe radiateur geplaatst, nieuwe contact puntjes en bougiekabels deden te truc.

Helaas is er nu nog één probleem. Ik heb mijn koppakking lek. Als ik normaal rij (zeker op de snelweg) verlies ik al mijn koelwater en bouwt hij druk op.

Is er iemand die ervaring heeft met het vervangen van een koppaking? Ik zit er aan te denken het zelf te proberen maar het is wel iets waar ik geen ervaring mee heb. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? moet ik het zelf wel proberen of kan ik het beter laten doen door iemand die hier ervaring mee heeft? Zijn er mensen hier op het forum die nog een koppakking hebben van een 1.2? Verbaasd

Groeten vlamkadett
kadett-doc
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 29 December 2010, 13:14:26 »

is een paar uurtjes werk en zo gepiept als je een reserve kop erbij hebt. anders moet de auto helemaal afkoelen voordat je de kop losmaakt om de kans dat ie krom trekt van de warmte tegen te gaan.
aanhaal moment, 2,5kg voor trekken en dan 3x 60 graden na trekken
je hebt wel iets meer nodig dan als alleen een koppakking, ook de inlaat met O-ring van voet carburateur en uitlaatpakking moet vernieuwd worden 

succes Knipoog
vlamkadett
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 29 December 2010, 14:11:24 »

waarschijnlijk is mijn kop iets krom getrokken omdat ie een keer warm gelopen is. heb ik dan ook een nieuwe kop nodig? en 2,5 kg voor trekken en 3x 60 graden na trekken??? heb je daar een speciale tool voor nodig neem ik aan?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 29 December 2010, 14:17:50 »

een momentsleutel om de 2,5 kg voor te trekken en een graden momentsleutel om zo de 3 x 60 graden na te trekken
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 29 December 2010, 18:35:01 »

Een nieuwe kop is niet nodig, maar je bent wel even tijd kwijt als je hem terug laat vlakken. Een reserve kop hebben is daarom sneller.

Mitch
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 29 December 2010, 19:57:45 »

Wellicht een domme vraag maar heb nooit geleerd voor automonteur (en gelukkig nog nooit een lekke koppakking gehad)
Maar je moet de kop toch altijd vlakken voordat hij terug kan op het onderblok? Of bedoelen jullie dat je je reservekop vooraf kunt laten vlakken en je je blok dan geen weken open hebt liggen?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 29 December 2010, 21:04:49 »

Wellicht een domme vraag maar heb nooit geleerd voor automonteur (en gelukkig nog nooit een lekke koppakking gehad)
Maar je moet de kop toch altijd vlakken voordat hij terug kan op het onderblok? Of bedoelen jullie dat je je reservekop vooraf kunt laten vlakken en je je blok dan geen weken open hebt liggen?

vragen zijn gelukkig niet dom Geschrokken, je kunt de koppakking verwisselen bij deze koppen zonder te vlakken als ie helemaal maar dan ook helemaal afgekoeld is. dus het liefst dag erna er vanaf halen en dan op de juiste manier weer terug plaatsen en we hebben het geluk dat de kopbouten iets beter kwaliteit hebben als de tegenwoordige bouten die je maar een keer kunt gebruiken. een reserve kop kun je al van te voren laten vlakken is ook een optie Knipoog
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: