......

.....
Ik ben vandaag met goede moed begonnen met het samenbouwen van mijn net gereviseerde 1.1 blokje.
Na ruim een uur aan het pielen geweeste te zijn met uitzoeken welk boutje waar hoort.... (fijn dat ze bij het revisiebedrijf alles losgemaakt hebben en in 1 doos aan mij terug leveren......met nog wat extra schroefjes.. die absoluut niet van mijn torretje zijn
De distributie heb ik vandaag getracht te plaatsten. Blijkt dat 1 van mijn vooraf gemaakte merktekens verdwenen is

.
Dan maar de vraagbaak erbij...maar, helaas moeten constateren dat de beschrijving in de vraagbaak wel erg kort door de bocht is....
Voor de afstelling geven zij het volgende aan:
"Verdraai krukas en nokkenas zodanig, dat de merktekens op beide tandwielen met elkaar corresponderen"
Tjsaa... dan is de vraag wat bedoelen ze met corresponderen?

?
Ik heb het nu als volgt afgesteld:
een liniaal over de hartlijn gelegd van de krukas naar de nokkenas. (deze wijst dan ongeveer naar 1uur)
Het fabrieksmerkje op de tandwielen heb ik beide over deze lijn naar 1uur laten wijzen..
Ter kontrole de handel een paar keer rondgedraaid en gekeken of de klepstoters in de gesloten postitie staan zodra de zuiger in het BDP staat.
maarja ik ben er nog niet helemaal gerust op.
Heeft iemand misschien een betere suggestie?

??
Vast dank
Wouter