Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 01:09:26 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Automaat schakelt niet soepel terug van 3de naar 2de versnelling  (gelezen 5763 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
no-id
Gast
« Gepost op: 14 Oktober 2011, 17:33:52 »

Hallo dames en heren,

Ik heb een probleen met mijn kadettje,

Deze schakeld niet soepel van de 3de naar de 2de versnelling dit gaat gepaard met een bonk net ofdat deze geforceerd in de 2deversnelling word gezet.
Dit heeft hij niet als je gas in houd en een constante snelheid rijdt en dan met de hand van de drive naar de 2de versnelling schakeld.
Ook werkt de kickdown niet als je vol gas geeft maakt de motor veel toeren maar lijkt het ofdat de automaat in neutraal staat. Ik heb onder de motorkap de kickdown kabel gevonden deze zit los/ zit speling op ongeveer 1,5 cm van gashendel stang tot einde kabel ( kogeltje) dit is in mijn ogen niet goed  maar ik weet niet hoedat deze correct bevestigd moet worden?

Ik hoop dat iemand mijn kan helpen met met dit probleem,

alvast bedankt,
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 14 Oktober 2011, 21:24:42 »

Hoe je de kickdownkabel moet afstellen heeft Gert al eens beantwoord in dit topic: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,6979.0.html

Voor het "uit de versnelling springen" is er pas een topic geopend, en wordt er (o.a. door mij zelf) diverse zaken aangehaald die hier de oorzaak van kunnen zijn: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,10029.0.html

Ik zelf gok op een verstopt filter (oplossing: vervangen), verouderde ATF (oplossing: vervangen) of te weinig ATF olie!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: