Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 08:11:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Een "tijdelijke" tot de rest klaar is.....  (gelezen 51101 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #45 Gepost op: 03 September 2013, 21:23:31 »

Zou de hoofremcilinder niet inwendig lek zijn? Met de 1man-1vrouw methode zijn remmen perfect te ontluchten. Ik heb mijn remmen zelfs alleen perfect ontlucht.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #46 Gepost op: 03 September 2013, 22:14:49 »

het kan ook zijn dat er in het achterste cirquit wat mis is door het vele pompen.
ook wil roest in het normaal ongebruikte deel van de hoofdremcilinder de rubbers wel eens lek beschadigen bij "te diep" intrappen.

Kadett B L "super" 1968 LPG
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #47 Gepost op: 04 September 2013, 08:10:13 »

De hoofdremcilinder was voor het wisselen in orde. Om het (te) diep intrappen te voorkomen, heb ik een blokje onder de pedaal gelegd. Maar ik weet niet of dit afdoende is geweest.

Als zaterdag de boel niet "harder" wordt, zal ik de hoofdremcilinder ook moeten uitbouwen. Ik hoop alleen dat ik dan alles weer in orde heb voor het kampeerweekend. Ik wil dit jaar echt met een kadett komen!

Misschien is er wel niks aan de hand: door het vernieuwen van de remmen voor, is de remvertraging de eerste km's minder: de remschoenen moeten zich nog zetten naar de trommels. Daarom moet ik natuurlijk wat harder op de rem trappen. Ik weet niet of de nieuwe slangen misschien ook wat meer meegeven, waardoor alles wat minder "hard" voelt. Dit is ook lastig te beoordelen, omdat ik nooit een kadett heb gehad met trommelremmen rondom!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
zomer72
Gast
« Antwoord #48 Gepost op: 04 September 2013, 08:59:31 »

mischien is het een idee even na te gaan. Of de stelbouten van de remschoenen niet wat bijgesteld moeten worden, je hebt alles voor nieuw vervangen Verbaasd  en diverse proefritten gemaakt Verbaasd  Nog mooier kijk of je op een rembankje een test kan uitvoeren weet je ook of je geen remverschil hebt..... 
Bij mij bleek in een zelfde geval de remschoenen linksachter later aan te grijpen ,   remcilinders moeten ook ver uitzetten wat de levensduur niet ten goede komt.
succes.
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #49 Gepost op: 08 September 2013, 22:01:19 »

Gisteren en vandaag wat verder gehobbyd aan de achteras. Helaas moet de stalen remleiding ook vernieuwd worden. Deze as krijg ik niet meer klaar voor het kampeerweekend, dus dat wordt dan toch weer een weekendje B-Kadett Club zonder kadett!

Remmen voor zijn nu goed. Het probleem zit nu inderdaad aan de achterremmen. Als mijn nieuwe as klaar is, verwacht ik dat alles goed komt. Morgen eerst nog een goedkoop steek-ring-sleuteltje van de Aktion aanpassen tot remleiding sleutel (sleufje in zagen). Zo hoop ik de koppelingen op de nieuwe remleidingen niet te beschadigen bij montage.

Deze week heb ik echter nog veel dingen op de agenda staan, dus er zal niet veel gesleuteld worden aan de kadett.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #50 Gepost op: 08 September 2013, 22:08:14 »

Morgen eerst nog een goedkoop steek-ring-sleuteltje van de Aktion aanpassen tot remleiding sleutel (sleufje in zagen). Zo hoop ik de koppelingen op de nieuwe remleidingen niet te beschadigen bij montage.
ik zou gewoon ff bij de brezan ofzo een echte leiding sleutel halen. zo duur is het niet en je krijgt er echt geen spijt van... Bijna alle auto's hebben dezelfde maat als de kadett(10mm) dus het komt altijd van pas.

Kadett B L "super" 1968 LPG
Pagina's: 1 2 3 [4]   Omhoog
  Print  

Ga naar: